Polecane artykuły

  • 1

niedziela, 17 luty 2019 13:10

Owoce wspomagające odporność

Zima to czas, gdy męczą nas grypy i przeziębienia, a chcąc je szybko wyleczyć, musimy przyjmować agresywne leki. Warto jednak zadbać o to, by chorować jak najmniej. Jak to zrobić? Dobrze przygotujmy się do zimy, by nasz system odpornościowy był w dobrej formie i radził sobie z wirusami. Co robić? Jedzmy zdrową żywność, owoce, które podnoszą odporność organizmu. Jeśli podejrzewamy, że jemy ich za mało i nie bardzo mamy pomysł na to, by jeść więcej, kupmy produkt zawierający wyciąg z owoców.

 

Jak w naturalny sposób wzmocnić odporność organizmu?

Jeśli chcemy, by nasz układ odpornościowy działał sprawnie, musimy o siebie dbać, co między innymi oznacza, że musimy się wysypiać. Nawet dużej ilości witaminy C nie pomogą, gdy wciąż będziemy zmęczeni. Przebywajmy na świeżym powietrzu, pozwólmy mięśniom na pracę i regenerację. Jedzmy warzywa, owoce i jogurty z żywymi kulturami bakterii. Chcąc wzmocnić swoją odporność, możemy przyjmować suplementy diety i naturalne produkty ją wspomagające, np. Citrosept. Warto zadbać także o naturalne sposoby suplementacji. Bakteriobójczo działają miód i propolis. Dla zdrowia ważna jest także prowitamina A, która znajduje się w surowej marchwi, liściach sałaty, pomidorach i papryce. Witaminę C trzeba dostarczać w pożywieniu kilka razy dziennie, gdyż organizm nie może jej magazynować. Źródłem tej witaminy są: owoce cytrusowe, cebula, papryka, szpinak, natka pietruszki i ziemniaki. Organizm potrzebuje także witaminy D, która bierze udział w procesie podziału komórek i wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, utrzymanie zdrowych kości i prawidłowe wchłanianie wapnia i fosforu.

Owoce w walce o lepszą odporność organizmu.

Istnieje wiele sposobów na wzmocnienie sił obronnych organizmu, a najważniejszym z nich jest pełnowartościowe odżywianie. Zwróćmy uwagę na cenne właściwości owoców, gdyż dieta w nie bogata jest doskonałym źródłem witamin i przeciwutleniaczy, dzięki czemu wzmocni nasz organizm i podniesie odporność. Przed zimą warto zapewnić organizmowi większą dawkę witamin. Naturalne produkty spożywcze zawierają największe ilości witamin oraz minerałów wzmacniających odporność. Aby wzmocnić system immunologiczny organizmu, konieczna jest zatem dieta bogata w naturalne przeciwutleniacze obecne w owocach. Pyszne produkty zawierają witaminy i minerały. Do zachowania odporności niezbędne są wspomniane wcześniej witaminy oraz minerały, a szczególnie żelazo, cynk i selen. W owocach są także antyoksydanty oraz błonnik pokarmowy, który korzystnie wpływa na pracę jelit, przyspiesza metabolizm, wspomaga wzrost naturalnej korzystnej flory jelitowej oraz oczyszcza organizm z toksyn i bakterii chorobotwórczych.

Które owoce podnoszą odporność?

Owoce jako składnik diety doskonale sprawdzają się w roli przekąski, a jednocześnie wspomagają zdolności immunologiczne organizmu. O każdej porze roku warto jeść maliny. Zarówno świeże owoce, jak i przygotowane z nich przetwory zawierają duże ilości witaminy: C, B1, B2, B6, a także witaminy E. Sięgajmy także po banany, które są bogate w witaminy z grupy B, witaminy C i składniki mineralne: wapń, cynk, potas, selen, jod, żelazo. Banany to doskonałe źródło białka, tryptofanu – składnika potrzebnego do produkcji hormonu szczęścia. Bardzo smaczne i zdrowe są ananasy, które zawierają duże ilości witamin i składników mineralnych. Ich bogate wnętrze skrywa witaminę C, witaminę A, PP, błonnik pokarmowy, magnez i cynk. Ananas należy do grupy owoców o właściwościach leczniczych ze względu na wysoką wartość odżywczą. Sięgajmy również po kiwi, które ma dużo witaminy C oraz witaminy B odpowiedzialne za utrzymanie sprawności układu pokarmowego, nerwowego i krążenia. Kiwi to także źródło magnezu i kwasu foliowego. Nie można zapomnieć także o cytrusach. Cytryny, grejpfruty, pomarańcze, mandarynki, limonki, pomelo zawierają pokaźne ilości witaminy C powszechnie uznanej za sprzymierzeńca układu odpornościowego. Organizm ludzki nie potrafi samodzielnie jej wytwarzać, stąd niezbędne jest dostarczenie jej z pokarmem. Witamina C wspomaga wytwarzanie białych krwinek chroniących organizm przed bakteriami i wirusami, a tym samym działa skutecznie na wzmocnienie organizmu. Odpowiada również za usuwanie wolnych rodników z organizmu. Jeśli nie lubimy cytrusów, a chcemy zapewnić sobie odpowiednią podaż witaminy C, sięgnijmy po suplementy.

Jeśli nie chcemy, by choroba nas pokonała, jedzmy zdrową żywność, która pomaga we wzmocnieniu odporności organizmu. Owoce polecają się wszystkim dbającym o swoją dobrą formę. Bardzo dużo witaminy C zawierają grejpfurty, które uzupełniają naszą dietę o polifenole, chroniące system obronny organizmu przed wolnymi rodnikami.

 

 

Czytany 186 razy

Artykuły powiązane

  • Rękawice lateksowe a objawy uczulenia Rękawice lateksowe a objawy uczulenia

    Lateks jest uniwersalnym materiałem, wykorzystywanym przede wszystkim przez pracowników służby zdrowia, dlatego też to u nich objawy alergii są najczęstsze. Czynnikiem powodującym uczulenia są rękawice lateksowe stosowane w placówkach zdrowotnych, jednakże reakcja alergiczna może wystąpić także przy kontakcie z prezerwatywami. Co niebezpiecznego kryje się w tym materiale oraz jak rozpoznać pierwsze objawy uczulenia na lateks?

  • Jak prawidłowo oczyszczać przestrzenie międzyzębowe? Jak prawidłowo oczyszczać przestrzenie międzyzębowe?

    Codzienna higiena jamy ustnej to obowiązkowa czynność wykonywana przez wszystkich z nas każdego dnia. Jednakże zwykłe szczotkowanie zębów to za mało. Nawet ich najdokładniejsze mycie nie zawsze pozwala bowiem dotrzeć w trudno dostępne miejsca naszej jamy ustnej, czyli tak zwane przestrzenie międzyzębowe, w których gromadzą się resztki pokarmów.

  • Jak nauczyć niemowlę pić z butelki? Jak nauczyć niemowlę pić z butelki?

    Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dziecko powinno być karmione mlekiem matki wyłącznie w sposób naturalny do 6 miesiąca życia. Jednakże w niektórych przypadkach, związanych czy to z uwarunkowaniami zdrowotnymi, czy też wynikającymi przykładowo z konieczności podjęcia pracy, nauki przez kobietę zachodzi potrzeba zrezygnowania z karmienia piersią i zamiany na butelkę. Jak w bezpieczny i łagodny sposób przyzwyczaić maluszka do picia z butelki?

  • Wiosenne wzmocnienie Wiosenne wzmocnienie

    Transmisja na żywo offline na: https://youtube.com/Invexremedies

  • Poznaj smak bezglutenowych placuszków bananowych! Przepis bez jajek! Poznaj smak bezglutenowych placuszków bananowych! Przepis bez jajek!

    Masz ochotę na pożywne śniadanie? A może chcesz zabrać ze sobą do szkoły, pracy lub na uczelnię przekąskę, która nasyci Cię, a jednocześnie pozwoli na utrzymanie Twoich założeń dietetycznych?