Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 26 marzec 2019 18:33

Jak wzmocnić siły witalne?

Ospałość, apatia i brak koncentracji – takie objawy mogą mieć różną przyczynę. Najczęściej są wynikiem spadku odporności organizmu na skutek choroby bądź po długotrwałym stresie. Takie dolegliwości są także bolączką osób pracujących bądź uczących się w nocy.

 Kawa czy guarana?

Najpowszechniejsze remedium na spadek energii jest mała czarna kawa. Jedna filiżanka może wzmocnić i pobudzić do działania, ale niestety nie na długo. Stąd też wiele osób wypija kilka kaw, aby móc oddać się pracy czy przyswajaniu kolejnej dawki wiedzy. Nie zawsze jednak picie kawy każdemu sprzyja, zresztą pochłanianie jej w ogromnych dawkach każdemu szkodzi. Najlepiej ograniczyć picie kawy do dwóch filiżanek dziennie, wtedy można być spokojnym co do jej wpływu na zdrowie. Z pomocą przychodzą natomiast inne preparaty, które mogą skuteczne pobudzić do działania. Jednym z nich jest guarana, małe ziarenko kakaowca, w którym mieści się aż trzy razy więcej kofeiny niż w kawie! Dzięki temu jest to świetny energetyczny napój, ceniony za długi czas działania. Dlaczego tak się dzieje? Guarana wchłania się dłużej w układzie pokarmowym, w tym tkwi sekret jej wydłużonego działania. Przyrządzony na jej bazie napój oprócz tego, że stymuluje mózg do wzmożonej pracy, to także hamuje łaknienie i usprawnia prace jelit. Guarana pomaga też zwalczać stres i łagodzi bóle migrenowe.

Ćwiczenia i jogging

Nic tak nie usprawnia pracy mózgu, jak spora dawka zdrowego ruchu. Półgodzinny spacer, bieganie czy jazda na rowerze pomaga nie tylko na idealne odprężenie, ale też usprawnia pracę całego organizmu. Podczas wykonywania jakiejkolwiek aktywności fizycznej produkowane są w organizmie hormony odpowiedzialne za dobre samopoczucie np. dopamina czy serotonina. Trening na świeżym powietrzu pozwala dotlenić organizm i zminimalizować stres. Ważny jest też wpływ sportu na pracę układu pokarmowego i budowanie smukłej sylwetki.

Pożywne przekąski i woda mineralna

Energię na cały dzień zapewni dobre śniadanie, w którym nie zabraknie odpowiednio zbilansowanych składników: białka, tłuszczu i węglowodanów. Dzięki temu organizm będzie miał zapewniony odpowiedni zastrzyk energii na cały dzień: węglowodany i tłuszcze zapewniają odpowiednią podaż energii, natomiast białko spełnia funkcje budulcowe. W śniadaniu nie może także zabraknąć minerałów i witamin. Na stole powinny więc znaleźć się produkty zbożowe, warzywa i owoce, chude mięso, ryby, jaja oraz przetwory mleczne. Szczególnie ważne są węglowodany, będące źródłem paliwa dla mózgu. Ich dobrym źródłem są produkty pełnoziarniste, brokuły, kalafior, szpinak, marchew, brukselka, awokado, ananasy czy wiśnie. Oprócz bogatego śniadania i przestrzegania ogólnych zasad zdrowego żywienia należy pamiętać o wypijaniu sporej ilości płynów, a najlepiej wody mineralnej. Zyskuje się dzięki niej cenne źródło minerałów, a z organizmu wypłukane zostają toksyny.
Oczywiście to tylko kilka z wielu sposobów na dodanie sobie cennej energii. Warto też dbać o odpowiednią ilość snu i odpoczynku. Relaks w SPA czy wyjście do kina to również ważne elementy w podnoszeniu odporności organizmu.

Czytany 20 razy

Artykuły powiązane

  • Problemy skórne w ciąży - rozstępy Problemy skórne w ciąży - rozstępy

    Ciąża to niewątpliwie czas, w którym ciało kobiety zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Oczywiście, nie chodzi tylko o powiększający się brzuszek, ale również między innymi o zmiany skórne, które w wielu przypadkach stają się uporczywym problemem. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym pielęgnacja skóry w tym szczególnym czasie jest łatwiejsza i efektywniejsza.

  • Oliwka czy mleczko - co lepsze do pielęgnacji niemowlaka? Oliwka czy mleczko - co lepsze do pielęgnacji niemowlaka?

    Skóra niemowlęcia jest bardzo delikatna i potrzebuje szczególnej pielęgnacji. Skóra małych dzieci jest skłonna do podrażnień, dlatego najlepiej stosować u nich jak najmniej kosmetyków i w miarę możliwości - jak najbardziej naturalne. Zwykle wystarczy kąpiel dziecka w delikatnym płynie, jednak czasami niemowlęta mają skłonności do przesuszonej skóry - wtedy lepiej użyć specjalnych preparatów. Co wtedy wybrać, oliwkę czy mleczko nawilżające?

  • Jak pielęgnować atopową skórę niemowlaka? Jak pielęgnować atopową skórę niemowlaka?

    Atopowe zapalenie skóry (inne nazwy to AZS, egzema) jest przewlekłą chorobą zapalną skóry, związaną z uczuciem silnego świądu. Dzieci są kilkukrotnie bardziej narażone na pojawienie się tego schorzenia niż dorośli. Według statystyk w grupie dzieci choruje 4,7% - 9,2 % osób, natomiast w grupie dorosłych - około 0,9%-1,4 %.

  • Rękawice lateksowe a objawy uczulenia Rękawice lateksowe a objawy uczulenia

    Lateks jest uniwersalnym materiałem, wykorzystywanym przede wszystkim przez pracowników służby zdrowia, dlatego też to u nich objawy alergii są najczęstsze. Czynnikiem powodującym uczulenia są rękawice lateksowe stosowane w placówkach zdrowotnych, jednakże reakcja alergiczna może wystąpić także przy kontakcie z prezerwatywami. Co niebezpiecznego kryje się w tym materiale oraz jak rozpoznać pierwsze objawy uczulenia na lateks?

  • Jak prawidłowo oczyszczać przestrzenie międzyzębowe? Jak prawidłowo oczyszczać przestrzenie międzyzębowe?

    Codzienna higiena jamy ustnej to obowiązkowa czynność wykonywana przez wszystkich z nas każdego dnia. Jednakże zwykłe szczotkowanie zębów to za mało. Nawet ich najdokładniejsze mycie nie zawsze pozwala bowiem dotrzeć w trudno dostępne miejsca naszej jamy ustnej, czyli tak zwane przestrzenie międzyzębowe, w których gromadzą się resztki pokarmów.