Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 26 marzec 2019 18:37

Oczyszczanie organizmu – czy warto to robić?

Wraz z nadejściem wiosny, chcielibyśmy mieć więcej energii, bo wreszcie wyszło słońce i możemy wyjść na spacer, uprawiać sporty czy wygrzewać się w pierwszych promieniach słońca. Okazuje się jednak, że pomimo pięknej pogody, wcale nie mamy więcej energii. Przyczyną może być nadmiar toksyn.

Oczyszczanie organizmu, czyli co to znaczy?

Oczyszczanie organizmu to nic innego, jak usunięcie z niego złogów toksyn, zalegających w naszym ciele, np. w jelitach. Oczyszczanie organizmu nazywane jest też inaczej detoksykacją, właśnie przez to, co usuwamy z organizmu – toksyny. Wpływają one negatywnie na nasze samopoczucie, odpowiadają za spadek energii i suchość skóry. Dzięki detoksykacji pozbędziemy się również kilku zbędnych kilogramów i uregulujemy pracę jelit. Dobrym momentem na oczyszczanie organizmu jest wiosna. Kiedy zima ustępuje, powoli ustępuje także smog, który w naszym ciele pozostawił wiele złych substancji, których należy się pozbyć. Zanim jednak przystąpimy do detoksykacji, powinno się skonsultować z lekarzem i dietetykiem, żeby sobie nie zaszkodzić.

Czy nasze ciało na pewno potrzebuje detoksykacji?

Zanim postanowimy, że zrobimy sobie oczyszczanie organizmu i zanim skonsultujemy się ze specjalistą, warto zastanowić się nad tym, czy na pewno detoksykacja jest nam potrzebna. Nie zawsze zmęczenie, apatia i sucha cera jest oznaką nadmiaru toksyn, czasem może znaczyć to, że naszemu organizmowi brakuje witamin, bądź jesteśmy chorzy. Detoksykacja mogłaby pogorszyć nasz stan, wypłukując z organizmu zamiast toksyny, to witaminy. Ważne jest więc, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań – czy rytm wypróżnień jest regularny? Czy po zjedzeniu posiłku odczuwa się zmęczenie? Czy nastąpiła utrata apetytu? Czy odporność spadła, a zmęczenie jest nasilone? Jeśli widzimy u siebie takie objawy, można podjąć się oczyszczania organizmu.

Jak oczyścić organizm?

Żeby dobrze oczyścić organizm, należy zrezygnować z soli i cukru, a także ciężkostrawnych potraw. Lepiej zdecydować się na świeże warzywa i owoce, lekkie zupy i koktajle z dodatkiem kefiru. Powinno pić się także dużo wody (zwłaszcza z sokiem z cytryny) oraz ziół, np. rumianku, mięty i pokrzywy. Wskazane jest również włączenie do diety błonnika, jedzenie produktów pełnoziarnistych i strączkowych. Nie zalecane jest jednak sięganie po środki przeczyszczające, chyba, że ziołowe, które mają łagodne i bezpieczne dla organizmu działanie.

Czytany 21 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę? Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę?

    Dobrze zaaplikowany samoopalacz pozwala uzyskać efekt naturalnej opalenizny bez potrzeby zażywania kilkugodzinnych kąpieli słonecznych i narażania skóry na szkodliwe działania promieni UV. Czym są te kosmetyki, jaki rodzaj wybrać i jak je stosować aby osiągnąć zadowalający rezultat?

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.