środa, 04 grudzień 2019 16:38

Jak wspierać odporność u dzieci?

Odporność dzieci Odporność dzieci

Odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, witamina D i probiotyki. Sprawdź, jak wspierać odporność u dzieci.

 

Aktywność fizyczna

Zachęć dziecko do aktywności fizycznej. Pamiętaj, aby była ona dostosowana do jego wieku i możliwości. Powinna sprawiać dziecku przyjemność - wówczas jest szansa, że aktywny styl życia wejdzie mu w krew. Nie zarzucaj aktywności jesienią i zimą. Jeśli latem dużo spacerujecie, biegacie czy jeździcie na rowerze, również w mniej sprzyjających warunkach nadal możecie to robić - wystarczy, że zadbasz o odpowiedni ubiór. Możesz też zabrać malucha na basen lub halę sportową.

Odpoczynek i sen

Organizm najlepiej regeneruje się podczas snu. Brak snu i brak możliwości odpoczynku wywołuje nie tylko zmęczenie, ale też stres. Zadbaj o to, aby maluch chodził spać o odpowiedniej porze i przesypiał co najmniej 8 godzin w ciągu doby.

Zbilansowana dieta

Zbilansowana dieta to podstawa. Niewłaściwe odżywianie może prowadzić nie tylko do nadwagi czy niedowagi, ma też ogromny wpływ na samopoczucie. Jeśli dieta nie jest dostosowana do potrzeb dziecka, może ono być ciągle zmęczone, pozbawione energii i chęci do działania - lub odwrotnie - nadmiernie pobudzone, zaniepokojone. Zadbaj o to, by dziecko jadło regularnie - 5 posiłków dziennie (3 główne i 2 uzupełniające). Przerwy pomiędzy posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3-4 godziny.

Zatroszcz się nie tylko o ilość, ale o jakość produktów, które znajdują się na talerzu dziecka. Posiłki powinny być różnorodne (wtedy jest szansa na to, że dostarczą wszystkich niezbędnych składników odżywczych), bogate w świeże warzywa, owoce, chude mięso (niezastąpione źródło m.in. białka, żelaza i cynku!), węglowodany złożone (np. pełnoziarniste pieczywo, grube kasze, makaron razowy). Z kolei kiszonki i fermentowane napoje mleczne to naturalny probiotyk dla dzieci.

Probiotyk dla dzieci

Naturalny probiotyk dla dzieci znajduje się w: kiszonej kapuście, kiszonych ogórkach, kiszonych burakach, jogurtach, maślankach czy kefirze. Czasem jednak, szczególnie w chwilach obniżonej odporności, warto podawać najmłodszym specjalne preparaty, takie jak probiotyk dla dzieci w kroplach. Są dostępne w każdej aptece. Probiotyk dla dzieci w kroplach jest łatwy i wygodny w podaniu.

Witamina D

Witamina D pełni bardzo ważną rolę w organizmie, bo wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Dodatkowy problem z witaminą D jest taki, że – w przeciwieństwie do innych witamin, które łatwo dostarczyć wraz z pożywieniem - powstaje ona w skórze pod wpływem promieniowania słonecznego. A tego w naszej strefie klimatycznej przez kilka miesięcy w roku jest jak na lekarstwo. Stąd niższy poziom witaminy D u tak wielu osób, w tym u dzieci. Dobrym rozwiązaniem jest suplementacja.

Czytany 164 razy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.