Polecane artykuły

  • 1

niedziela, 20 lipiec 2014 17:09

Jak utrzymać trwałą opaleniznę?

Zdrowe opalanie Zdrowe opalanie

Każda z nas przynajmniej raz starała się podporządkować swój typ urody określonej porze roku. Większość z nas wie, że to właśnie typ urody determinuje rodzaj i jakość opalenizny. Większość z nas ma zakodowane, że jeśli ma jasną cerę, to jest skazana na poparzenia słoneczne; że brunetki opalają się na oliwkowo, a panie, które reprezentują typ urody lato, opalą się szybko, równomiernie, a ich skóra nabierze złocistego odcienia.

A co gdybyście się dowiedziały, że to wszystko, w co wierzyłyście odnośnie opalania było mitem? Że rodzaj karnacji wcale nie ma wpływu na opaleniznę? Że każda z nas ma takie same szanse uzyskać piękną, długo utrzymującą się opaleniznę? 

Oto 6 podstawowych składników naszej codziennej diety, które pozwolą, że już nigdy więcej nie będziesz się martwić kolorem swojej opalenizny i długością jej trwania:

Witamina A:

Zapewnia naturalną ochronę przed fotostarzeniem, wzmacnia komórki, chroni przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Dodatkowo łagodzi podrażnienia.

Źródłem witaminy A są marchewki – wystarczy zjeść jedną dziennie, aby zapewnić sobie piękną opaleniznę. Witaminę A znajdziemy również w szpinaku, brokułach i owocach o pomarańczowym, czerwonym i żółtym zabarwieniu.

Witamina E:

Zestawiona z witaminą A potrafi zdziałać cuda. Troszczy się o naszą skórę, chroniąc ją przed szkodliwym wpływem promieniowania słonecznego, ale jednocześnie przyspiesza produkcję melaniny, która jest odpowiedzialna za koloryt skóry. Dodatkowo przyspiesza regenerację komórek skóry, nadaje jej miękkość i elastyczność, sprawiając, że nasza opalenizna prezentuje się jeszcze piękniej.

Źródłem witaminy E są orzechy, oleje roślinne, kiełki i zielone warzywa, np. groszek, lub fasolka.

Kolagen:

Kolagen jest niezastąpiony jeżeli chodzi o wspomaganie procesu odnowy komórek i działania antyoksydacyjne. Dodatkowo zapobiega powstawaniom przebarwień na skórze i skutecznie chroni ją przed poparzeniami. Tak więc planując opalanie, warto pamiętać, aby włączyć go do diety. W codziennych produktach ciężko go znaleźć, jednak jest dostępny pod postacią suplementów diety, tj. Noble Health.

Selen:

Selen jest pierwiastkiem, który regularnie przyjmowany, pomaga ujędrnić skórę, nadać opaleniźnie wyrazisty kolor, jednocześnie regenerując uszkodzone w trakcie kąpieli słonecznych komórki. 

Naturalnym źródłem selenu są brokuły, ogórki zielone, pełnoziarniste pieczywo, tuńczyk, kapusta i cebula.

Beta – karoten:

Beta – karoten jest prowitaminą witaminy A. To właśnie ona nadaje owocom czerwone, pomarańczowe i żółte zabarwienie. Jest silnym przeciwutleniaczem, działa jak naturalny filtr przeciwsłoneczny, tym samym nie dopuszczając do powstawania przebarwień; pomaga uzyskać jednolitą opaleniznę w ładnym kolorze. 

Naturalnym źródłem tego składnika są marchewki, morele, szpinak.

Likopen:

Likopen jest związkiem z grupy karotenów, czyli ma podobne działanie do beta – karotenu. Jest naturalnym przeciwutleniaczem, przyspiesza powstawanie opalenizny przy jednoczesnym zabezpieczeniu skóry przed negatywnymi skutkami kąpieli słonecznych. Działając jak filtr przeciwsłoneczny, pozwala na dłuższe opalanie się.

Produktami, w których możemy znaleźć likopen są głównie pomidory i jego pochodne, tj. koncentraty, przeciery, soki. 

Chcesz poznać więcej porad dotyczących ćwiczeń, zdrowego odżywiania i suplementacji? Zapisz się do Get Slim Club na http://getslimclub.pl/! 

Czytany 942 razy

Artykuły powiązane

Media

Znajdź najtaniej w tysiącach sklepów w Polsce