Polecane artykuły

  • 1

niedziela, 20 lipiec 2014 15:09

Jak utrzymać trwałą opaleniznę?

Zdrowe opalanie Zdrowe opalanie

Każda z nas przynajmniej raz starała się podporządkować swój typ urody określonej porze roku. Większość z nas wie, że to właśnie typ urody determinuje rodzaj i jakość opalenizny. Większość z nas ma zakodowane, że jeśli ma jasną cerę, to jest skazana na poparzenia słoneczne; że brunetki opalają się na oliwkowo, a panie, które reprezentują typ urody lato, opalą się szybko, równomiernie, a ich skóra nabierze złocistego odcienia.

A co gdybyście się dowiedziały, że to wszystko, w co wierzyłyście odnośnie opalania było mitem? Że rodzaj karnacji wcale nie ma wpływu na opaleniznę? Że każda z nas ma takie same szanse uzyskać piękną, długo utrzymującą się opaleniznę? 

Oto 6 podstawowych składników naszej codziennej diety, które pozwolą, że już nigdy więcej nie będziesz się martwić kolorem swojej opalenizny i długością jej trwania:

Witamina A:

Zapewnia naturalną ochronę przed fotostarzeniem, wzmacnia komórki, chroni przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Dodatkowo łagodzi podrażnienia.

Źródłem witaminy A są marchewki – wystarczy zjeść jedną dziennie, aby zapewnić sobie piękną opaleniznę. Witaminę A znajdziemy również w szpinaku, brokułach i owocach o pomarańczowym, czerwonym i żółtym zabarwieniu.

Witamina E:

Zestawiona z witaminą A potrafi zdziałać cuda. Troszczy się o naszą skórę, chroniąc ją przed szkodliwym wpływem promieniowania słonecznego, ale jednocześnie przyspiesza produkcję melaniny, która jest odpowiedzialna za koloryt skóry. Dodatkowo przyspiesza regenerację komórek skóry, nadaje jej miękkość i elastyczność, sprawiając, że nasza opalenizna prezentuje się jeszcze piękniej.

Źródłem witaminy E są orzechy, oleje roślinne, kiełki i zielone warzywa, np. groszek, lub fasolka.

Kolagen:

Kolagen jest niezastąpiony jeżeli chodzi o wspomaganie procesu odnowy komórek i działania antyoksydacyjne. Dodatkowo zapobiega powstawaniom przebarwień na skórze i skutecznie chroni ją przed poparzeniami. Tak więc planując opalanie, warto pamiętać, aby włączyć go do diety. W codziennych produktach ciężko go znaleźć, jednak jest dostępny pod postacią suplementów diety, tj. Noble Health.

Selen:

Selen jest pierwiastkiem, który regularnie przyjmowany, pomaga ujędrnić skórę, nadać opaleniźnie wyrazisty kolor, jednocześnie regenerując uszkodzone w trakcie kąpieli słonecznych komórki. 

Naturalnym źródłem selenu są brokuły, ogórki zielone, pełnoziarniste pieczywo, tuńczyk, kapusta i cebula.

Beta – karoten:

Beta – karoten jest prowitaminą witaminy A. To właśnie ona nadaje owocom czerwone, pomarańczowe i żółte zabarwienie. Jest silnym przeciwutleniaczem, działa jak naturalny filtr przeciwsłoneczny, tym samym nie dopuszczając do powstawania przebarwień; pomaga uzyskać jednolitą opaleniznę w ładnym kolorze. 

Naturalnym źródłem tego składnika są marchewki, morele, szpinak.

Likopen:

Likopen jest związkiem z grupy karotenów, czyli ma podobne działanie do beta – karotenu. Jest naturalnym przeciwutleniaczem, przyspiesza powstawanie opalenizny przy jednoczesnym zabezpieczeniu skóry przed negatywnymi skutkami kąpieli słonecznych. Działając jak filtr przeciwsłoneczny, pozwala na dłuższe opalanie się.

Produktami, w których możemy znaleźć likopen są głównie pomidory i jego pochodne, tj. koncentraty, przeciery, soki. 

Chcesz poznać więcej porad dotyczących ćwiczeń, zdrowego odżywiania i suplementacji? Zapisz się do Get Slim Club na http://getslimclub.pl/! 

Czytany 922 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę? Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę?

    Dobrze zaaplikowany samoopalacz pozwala uzyskać efekt naturalnej opalenizny bez potrzeby zażywania kilkugodzinnych kąpieli słonecznych i narażania skóry na szkodliwe działania promieni UV. Czym są te kosmetyki, jaki rodzaj wybrać i jak je stosować aby osiągnąć zadowalający rezultat?

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.

Media

Znajdź najtaniej w tysiącach sklepów w Polsce