Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 26 marzec 2019 18:59

Jak się obudzić na wiosnę?

Stres, mnóstwo pracy, pośpiech, wykonywanie kilku czynności naraz i wiele innych rzeczy, które mogą przyprawić o ból głowy. Przykłady można by mnożyć. Są to czynniki, przynoszące nie tylko frustrację, ale też zmęczenie i bezsenność, czego efektem jest totalny brak sił witalnych.

 

W jaki sposób sobie pomóc?

Brak energii rodzi skuteczne zniechęcenie, nie tylko do pracy, ale też do robienia tego, co daje radość. Niechęć do aktywności fizycznej, czytania, wyjścia z bliskimi na kawę czy pójścia na rajd – przemęczony człowiek nie jest w stanie cieszyć się życiem. Rodzi się apatia i tylko jedna myśl, aby się w końcu solidnej wyspać i zregenerować siły. Jak sobie przywrócić energię do działania, oprócz zaaplikowania sobie solidnej dawki snu i odpoczynku? Jest kilka skutecznych sposobów, ale aby je wprowadzić w życie, trzeba tego chcieć i wykazać się odrobiną silnej woli.

To, co jesz, ma znaczenie!

Zacznij od zmiany nawyków żywieniowych. Jedzenie przed snem, zapychanie głodu słodyczami, chipsami, tłuste mięso i sporo używek – to najkrótsza droga do złego samopoczucia. Jak się okazuje, zdrowa dieta ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Posiłki bogate w odpowiednie składniki odżywcze, będzie wpływać na stymulację produkcji enzymów, hormonów oraz neuroprzekaźników. Czego więc potrzebuje mózg do prawidłowego funkcjonowania? Glukozy i tlenu. Nie jest to jednak cukier prosty, ale węglowodany złożone, które można znaleźć m.in. w nasionach, ziarnach zbóż, ziemniakach czy fasoli. Tego typu węglowodany są trawione powoli, dlatego organizm może je jak najlepiej spożytkować. Oprócz tego pełne są witamin, minerałów oraz błonnika.

Ashwaganda – ze skarbca zielnika

Zioła wspomagają leczenie, ale też chronią przed rozwojem infekcji oraz przywracają siły witalne. Dla osób przemęczonych, znerwicowanych, apatycznych będzie pomocna np. Ashwagandha, czyli żeń szeń syberyjski. Zawarta w nim m.in. ginsenozyda zwiększa zdolność hemoglobiny do przyłączania tlenu. Efektem jej działania jest wzrost sił witalnych, zarówno fizycznych, jak i umysłowych. Oprócz tego wzmacnia się układ odpornościowy, a to też pośrednio wpływa na wzrost energii życiowej. Ashwaganda działa również uspokajająco i relaksacyjnie. Dzięki temu nie odczuwa się tak mocno skutków stresu i można efektywniej odpocząć w czasie wolnym od wykonywania codziennych obowiązków. Nie można zapomnieć oczywiście o tym, że ashwaganda działa na układ nerwowy, polepsza koncentrację i zdolności zapamiętywania. Czy to wszystkie zalety stosowania tego roślinnego preparatu? Na pewno nie! Dzięki ashwagandzie można też poprawić stan włosów i kondycję skóry. Wpływa też pozytywnie na pracę innych układów, o czym można szerzej poczytać w pismach branżowych czy na stronach tematycznych. w Internecie

Czy coś jeszcze?

Oczywiście, że tak! Nie można zapomnieć o sporej dawce ruchu. Aktywność na świeżym powietrzu skutecznie dotlenia mózg i powoduje produkcję hormonów szczęścia oraz nowych komórek nerwowych. Niwelowane jest odczucie stresu, zmęczenia i bólu. Liczy się także dobre nastawienie do życia i dobre relacje z ludźmi. Nie bez znaczenia jest także rozwijanie swojej pasji, co często bardzo mocno aktywizuje do działania i poczucia prawdziwej radości.

Czytany 133 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę? Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę?

    Dobrze zaaplikowany samoopalacz pozwala uzyskać efekt naturalnej opalenizny bez potrzeby zażywania kilkugodzinnych kąpieli słonecznych i narażania skóry na szkodliwe działania promieni UV. Czym są te kosmetyki, jaki rodzaj wybrać i jak je stosować aby osiągnąć zadowalający rezultat?

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.