Polecane artykuły

  • 1
środa, 11 grudzień 2013 23:44

Trudne kobiece dni

Trudne dni kobiety Trudne dni kobiety fot.Flickr

Cały czas za czymś gonimy, dbamy o siebie bardziej lub mniej. Są w miesiącu takie dni, kiedy  nie mamy ochoty na nic, zaczynajmy odczuwać różnego rodzaju dolegliwości. Tak, oznacza to, że prawdopodobnie dotyka nas PMS. Zespół napięcia przedmiesiączkowego dotyka 80% kobiet już od pierwszej miesiączki, aż do klimakterium.

Nasze ogólne samopoczucie się obniża, waga pokazuje nawet do 3 kg więcej, piersi zaczynają pobolewać, a apetyt z dnia na dzień rośnie. Do tego wahania nastrojów, które dotykają nie tylko nas, ale często także naszych mężczyzn, na których się wyżywamy. To tylko kilka z całej listy objawów. Jak złagodzić objawy PMS i nie zwariować w przeciągu tych kilku dni? 

Przede wszystkim zdrowe odżywianie. Powinnyśmy spożywać 3-4 posiłki dziennie. Pamiętajmy, ze warzywa i owoce to najlepsi przyjaciele kobiety zarówno w utrzymaniu wspaniałej sylwetki, jak i dobrym samopoczuciu. Witaminy zawarte w tych produktach potrafią zdziałać cuda w trakcie PMS. Kolejnym krokiem powinna być zmiana białego pieczywa na pełnoziarniste. Żadna z nas nie wyobraża sobie dnia bez ulubionej filiżanki kawy lub dobrej herbaty. W czasie trwania napięcia przedmiesiączkowego najlepiej zamienić choć jedną herbatę w dni na szklankę wody. Bardzo ważny jest również sen, który łagodzi rozdrażnienie podczas PMS. A przed nim... Powinnyśmy unikać zbyt dużej ilości soli, kofeiny i alkoholu. Kiedy nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z PMS, może warto skorzystać z witamin? Wapń-1000mg, magnez-400mg, witamina E-400mg oraz witamina B6-500mg dziennie powinny rozwiązać większość problemów związanych z trudniejszymi dniami w miesiącu. 

Chyba nie zasłużyłyśmy na przykrości każdego miesiąca związane z PMS? Nie milczmy tylko rozwiążmy problem, a nasze życie stanie się choć trochę łatwiejsze. 

 

Czytany 1241 razy

Artykuły powiązane

  • Co na zmęczenie? Co na zmęczenie?

    Regenerująca dieta, sen, aromaterapia, dodające sił napoje, suplementy (np. solgar magnez) to tylko niektóre sposoby na regenerację organizmu, która jest wręcz niezbędna po ciężkim dniu. Poznaj jak działają te sposoby radzenia sobie ze zmęczeniem.

  • Jak poprawić smarowanie stawów? Jak poprawić smarowanie stawów?

    Chód, bieg, a nawet gryzienie – każda z tych czynności angażuje do działania stawy. W momencie, gdy sprawują się one bez zarzutu, rzadko kto zwraca uwagę na ich kondycję. Jednak w sytuacji pogorszenia się ich stanu, samodzielne funkcjonowanie staje się nie lada wyzwaniem.

  • Jak walczyć z żylakami? Jak walczyć z żylakami?

    Jeszcze niedawno pozbycie się żylaków było możliwe jedynie za pomocą poważnej operacji. W obecnych czasach stosuje się mało inwazyjne zabiegi, w których nie korzysta się już ze skalpela, tak więc nie budzą już one tyle grozy. Warto pamiętać, iż żylaki to sprawa, której nie należy bagatelizować, ponieważ są one nie tylko defektem kosmetycznym, ale i objawem choroby, którą powinno się zdiagnozować i leczyć.

  • Co zrobić gdy cały czas czuje się zmęczony? Co zrobić gdy cały czas czuje się zmęczony?

    Ciągłe uczucie zmęczenia może oznaczać pojawieniem się anemii. Jest to choroba, w której zaburzenia dotyczą czerwonych krwinek i ilości hemoglobiny będącej czerwonym barwnikiem krwi. Choroba ta jest niezwykle groźna dla serca oraz mózgu, tak więc przy pierwszych takich objawach należy niezwłocznie udać się do lekarza, który na początku zleci proste badanie krwi mające na celu wykrycia lub wykluczenia anemii.

  • Co stosować na pokrzywkę idiopatyczną? Co stosować na pokrzywkę idiopatyczną?

    Pokrzywka idiopatyczna jest schorzeniem utrudniającym życie wielu pacjentom, ponieważ jest jaeną z najczęściej pojawiających się pokrzywek przewlekłych. Jej objawy, takie jak swędzące wykwity, mogą utrzymywać się ponad 6 tygodni i towarzyszy im bardzo często złe samopoczucie, bezsenność i rozdrażnienie.