Polecane artykuły

  • 1

piątek, 02 listopad 2018 16:33

Pływanie - jak wpływa na zdrowie?

Pływanie to jeden ze sportów, który może być uprawiany przez większość osób, o ile odpowiednio dobierze się jego formę i intensywność do swoich umiejętności i możliwości. Pływanie to też często forma rehabilitacji ruchowej. Co ciekawe, pływanie zaleca się również w przypadku osób z zaburzeniami lękowymi czy depresją. A to tylko niektóre z zalet regularnego pływania. Co jeszcze warto o nim wiedzieć i gdzie pływać?

Na co pomoże pływanie?

Pływanie, jak to zostało wyżej wspomniane, często traktowane jest jako forma rekreacji i rehabilitacji. Stawy w czasie pływania nie są zbyt mocno obciążone, dzięki czemu o wiele lepiej można ćwiczyć stawy czy mięśnie, które poza wodą są bardziej narażona na urazy. Trzeba to oczywiście robić pod okiem specjalisty. Co istotne, pływanie i ogólnie przebywanie w wodzie pomaga też w przypadku problemów ze strony naszej psychiki. Wystarczy wpisać hasło pływanie na depresję, a uzyskamy wiele interesujących informacji dotyczących tej kwestii.

Pływanie korzystnie wpływa na stan naszej psychiki między innymi dlatego, że w czasie takiego wysiłku fizycznego wydzielają się endorfiny nazywane hormonami szczęścia. Przy regularnym pływaniu poprawia się również wydolność naszego organizmu, a co za tym idzie, lepiej się czujemy zarówno fizycznie, jak i psychicznie, a także lepiej śpimy, co również ma ogromne znaczenie dla każdej ze sfer naszego zdrowia.

Dla uzyskania poprawy naszego zdrowia psychicznego, podobnie jak w przypadku zdrowia fizycznego, potrzebna jest regularność. Pierwsze efekty można dostrzec już po kilku tygodniach wizyt na pływalni. Zaleca się tutaj przynajmniej jedną – dwie wizyty w tygodniu. Wówczas czas spędzony na pływalni będzie naprawdę dobrze spożytkowany.

Gdzie pływać?

Najbezpieczniejszym miejscem są kryte pływalnie, takie jak np. kryta pływalnia w Chełmcu. Jednak to nie jedyne miejsce w okolicy, gdzie możliwe jest pływanie. Sącz jest również miastem, które dysponuje pływalnią. Dlaczego warto zdecydować się na pływanie na basenie? Przede wszystkim jest tutaj dużo ratowników, którzy czuwają nad naszym bezpieczeństwem. Oprócz tego, jeżeli nie potrafimy pływać, zawsze możemy zapisać się na profesjonalny kurs nauki pływania. Osoby, które już potrafią pływać, mogą korzystać z innych propozycji pływalni np. aqua aerobiku czy inny zajęć grupowych lub indywidualnych. Kryta pływalnia jest też dostępna przez cały rok, dlatego możemy tam pływać niezależnie od tego, jaka pogoda panuje na zewnątrz, również jesienią i zimą. Mamy też pewność, że woda będzie miała odpowiednią temperaturę dla nas.

Czytany 206 razy

Artykuły powiązane

  • Jak przygotować się do wysiłku umysłowego? Jak przygotować się do wysiłku umysłowego?

    Przygotowujesz się do sesji? Przed Tobą duży projekt w pracy? Dobre tłuszcze w diecie, dzienna porcja magnezu i dobre nawodnienie organizmu – oto klucz do sukcesu! Sprawdź, jak zapewnić sobie lepszą koncentrację i jak uzupełnić elektrolity, które możesz stracić po dużym wysiłku intelektualnym.

  • Osłona przy antybiotyku dla dorosłych Osłona przy antybiotyku dla dorosłych

    Jest niezwykle ważna, bo pomaga zachować dobrą mikroflorę jelit. Sprawdź, dlaczego warto przyjmować probiotyk przy antybiotyku.

  • Leczenie tlenem - wskazania, przebieg i działanie Leczenie tlenem - wskazania, przebieg i działanie

    Leczenie tlenem, czyli tlenoterapia, to terapia polegająca na podaniu dużego stężenia tlenu we wdychanym przez pacjenta powietrzu pod zwiększonym ciśnieniem hiperbarycznym, które może osiągnąć wysokość nawet trzy razy wyższą niż ciśnienie atmosferyczne. Jest ona przeprowadzana w specjalnie do tego celu stworzonej komorze hiperbarycznej.

  • Krwiak – jak powstaje i jak przyspieszyć jego leczenie Krwiak – jak powstaje i jak przyspieszyć jego leczenie

    Krwiak jest to wynaczyniona krew z uszkodzonych naczyń krwionośnych. Może powstać w każdym organie naszego ciała, ale dzisiaj skupimy się na krwiakach podskórnych. Najczęściej powstają one na skutek uderzenia, upadku lub zmiażdżenia. Są widoczne na skórze jako fioletowe, zielone lub żółte obszary. W zależności od siły urazu, mają różną wielkość. Bywają bardzo bolesne, często towarzyszy im obrzęk, ocieplenie skóry oraz tkliwość.

  • Owoce wspomagające odporność Owoce wspomagające odporność

    Zima to czas, gdy męczą nas grypy i przeziębienia, a chcąc je szybko wyleczyć, musimy przyjmować agresywne leki. Warto jednak zadbać o to, by chorować jak najmniej. Jak to zrobić? Dobrze przygotujmy się do zimy, by nasz system odpornościowy był w dobrej formie i radził sobie z wirusami. Co robić? Jedzmy zdrową żywność, owoce, które podnoszą odporność organizmu. Jeśli podejrzewamy, że jemy ich za mało i nie bardzo mamy pomysł na to, by jeść więcej, kupmy produkt zawierający wyciąg z owoców.