Polecane artykuły

  • 1

środa, 06 marzec 2019 14:57

Jak przygotować się do wysiłku umysłowego?

Przygotowujesz się do sesji? Przed Tobą duży projekt w pracy? Dobre tłuszcze w diecie, dzienna porcja magnezu i dobre nawodnienie organizmu – oto klucz do sukcesu! Sprawdź, jak zapewnić sobie lepszą koncentrację i jak uzupełnić elektrolity, które możesz stracić po dużym wysiłku intelektualnym.

 

1. Przyjmuj kwasy omega 3 i 6

Są niezbędne do prawidłowej pracy mózgu. Gdy przyjmujesz ich za mało, możesz mieć problemy z pamięcią i trudniej jest Ci się skoncentrować. Dlatego w trakcie ważnego projektu w pracy czy egzaminów na uczelni, upewnij się, że masz ich właściwą ilość w diecie. Najlepszym źródłem kwasów omega-3 i omega-6 są tłuste ryby, awokado, orzechy i oleje roślinne.

2. Zadbaj o prawidłowy poziom magnezu

To niezwykle ważny pierwiastek, który bierze udział w pracy układu nerwowego. Jego obniżony poziom może sprzyjać poczuciu zmęczenia i problemom z koncentracją. Gorsza praca układu nerwowego może być też wynikiem obniżonego poziomu innego ważnego dla Twojego mózgu i całego organizmu elektrolitu - potasu. Czasem dochodzi do zmniejszenia ich poziomu w wyniku intensywnego wysiłku intelektualnego.

Jak uzupełnić elektrolity? Oba pierwiastki znajdziesz w wielu potrawach. Magnez jest w ciemnej czekoladzie, szpinaku, pestkach dyni czy pszenicy. Dobrym źródłem potasu są za to daktyle, awokado i suszone morele. Uzupełnienie w ten sposób obniżonego poziomu pierwiastków może jednak trochę potrwać. Ekspresowo zrobią to elektrolity do picia i napoje izotoniczne.

3. Nawadniaj organizm

Nieprawidłowe nawodnienie nie tylko skutkuje obniżonym poziomem elektrolitów, ale także zmęczeniem, osłabieniem czy sennością. A przecież właśnie tego chcesz uniknąć! Zatem czym nawodnić organizm?

Najlepiej wodą mineralną zawierającą dużo cennych minerałów, których nie ma woda źródlana. Jej zalecana ilość to 2 litry dziennie, ale przy zwiększonym wysiłku intelektualnym wypijaj ok. 3-4 l na dobę. Liczy się nie tylko ilość i rodzaj wody, ale także to, jak ją pijesz. Najlepiej nie robić tego przy posiłku i wypijać co godzinę szklankę wody. To pomaga zachować odpowiedni poziom nawodnienia. Niezbędnych pierwiastków dostarczą też soki warzywne i owocowe. Te ostatnie mają jednak za dużo cukru, aby pić je kilka razy dziennie.

Dobrym wyborem będą też: woda kokosowa, zielona herbata, napoje izotoniczne i rozpuszczalne elektrolity do picia. Duże ilości wody dostarczają też arbuzy, truskawki czy papryka.

4. Nie zapominaj o węglowodanach

To one są głównym paliwem dla Twojego mózgu. Chodzi oczywiście o dobre węglowodany złożone, które znajdziesz w zbożach pełnoziarnistych czy warzywach. To one - dostarczone do Twojego organizmu - stopniowo uwalniają energię, która starcza Ci na długie godziny pracy.

Sposobem na szybki zastrzyk energii są też tłuszcze jedzone przed wysiłkiem intelektualnym, ale Twój organizm szybciej je spala i po skończeniu zadania możesz czuć wyczerpanie. Wtedy pomocne mogą okazać się między innymi elektrolity do picia, które pomagają przywrócić wyższy poziom ważnych dla Twojego organizmu minerałów.

Bibliografia:

  1. medicalnewstoday.com
  2. medonet.pl
  3. mp.pl
Czytany 257 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.

  • Prozdrowotne właściwości oleju z wiesiołka Prozdrowotne właściwości oleju z wiesiołka

    Prozdrowotnych właściwości oleju z wiesiołka nie sposób zliczyć, jednakże jedno jest pewne: to wyjątkowy produkt dla utrzymania zdrowia wszystkich kobiet! Poznajmy bliżej właściwości oraz zastosowanie oleju z wiesiołka, ponieważ jego włączenie do codziennej rutyny bez wątpienia przyniesie każdemu z nas wiele korzyści.