Polecane artykuły

  • 1
wtorek, 26 marzec 2019 19:44

Domowe sposoby na przeziębienie

Okres jesienno-zimowy to czas najczęstszych zachorowań na przeziębienie. Ta uciążliwa choroba pojawia się nagle i jest powodem wielu nieobecności w szkole i w pracy, ponadto jest bardzo uciążliwa. Na szczęście, można poradzić sobie z nią domowymi sposobami.

Skąd się bierze przeziębienie?

Zimne powietrze, niedobór witaminy C, częsta zmiana temperatur, kiedy przechodzimy z zimnego do ciepłego – powodów, dla którego dopada nas przeziębienie jest wiele. Przeziębienie jest wirusem, który wolno rozwija się w organizmie, ale jego „rozkwit” dopada nas niespodziewanie – niewinny katar przemienia się nagle w stan podgorączkowy, kaszel i ból gardła. Jest to spowodowane jednym z ponad dwustu wirusów, które są odpowiedzialne za tą uciążliwą chorobę. Wirusy te przenoszone są drogą kropelkową – chory, kaszląc i kichając rozpyla wokół siebie zarazki, które przenoszą się do naszego organizmu poprzez kontakt z przedmiotami, na których wirusy osiadły. Ważne jest mycie rąk, dzięki temu możemy zminimalizować zachorowania.

Jak leczyć przeziębienie

Jeżeli przeziębienie już nas dopadnie, trzeba z nim skutecznie walczyć. Choć samo przeziębienie nie jest groźne, to jego powikłania już mogą nam poważnie zaszkodzić. W rzeczywistości jednak walka z przeziębieniem sprowadza się do załagodzenia jego objawów. Należy zatem dużo wypoczywać i nie obciążać organizmu, bo to pogarsza objawy. Jeśli jest taka potrzeba, należy położyć się do łóżka na dzień lub dwa. Powinno się dużo pić: wody mineralnej w temperaturze pokojowej, herbaty z cytryną i miodem, herbat ziołowych (np. z lipy) i owocowych. Można sięgnąć także po syropy wykrztuśne i krople do nosa, które pomagają zwalczyć katar.

Co robić, żeby zapobiegać przeziębieniom

W okresie jesienno-zimowym, kiedy zachorowań jest najwięcej, warto jest stosować profilaktykę. Nie zaszkodzi przyjmowanie witaminy C, oczywiście w zalecanych dawkach (przy przedawkowaniu witamina C co prawda nie zagraża życiu, ale może wywołać biegunkę, dlatego lepiej tego uniknąć; ponadto przyjmowanie tej witaminy w zbyt dużych dawkach utrudnia jej wchłanianie). Powinno się unikać przebywania w towarzystwie osób chorych na przeziębienie i trzeba zadbać o częstą i dokładną higienę rąk. Warto pamiętać o tym, by ani się nie przegrzewać, ani nie wychładzać organizmu. Odpoczynek również jest bardzo ważny – jeśli jesteśmy zmęczeni i osłabieni, wirusy łatwiej zadomowią się w naszym organizmie.

Czytany 93 razy

Artykuły powiązane

  • Echo serca – kto powinien poddać się badaniu? Echo serca – kto powinien poddać się badaniu?

    Jeżeli lekarz zaleca wykonanie echokardiografii serca, nie jest to jeszcze powód do tego, żeby podejrzewać u siebie poważną chorobę. Zresztą samo badanie nie jest bolesne, ani nawet nieprzyjemne.

  • Wizyta w przychodni kardiologicznej – kiedy warto o niej pomyśleć? Wizyta w przychodni kardiologicznej – kiedy warto o niej pomyśleć?

    Osoby u których zdiagnozowano wadę lub chorobę serca, pozostają pod stałą opieka kardiologa. Natomiast zdarza się, że ktoś ma dolegliwości mogące stanowić objawy schorzenia układu sercowo-naczyniowego, jednak nie ma pewności czy faktycznie powinien pójść do specjalisty.

  • Stomatologia estetyczna – w jaki sposób pomaga uzyskać piękny i zdrowy uśmiech? Stomatologia estetyczna – w jaki sposób pomaga uzyskać piękny i zdrowy uśmiech?

    Piękny i zdrowy uśmiech sprawia, że jesteśmy pozytywnie odbierani przez innych i dodaje pewności siebie. Jednak jak się okazuje, wiele osób boryka się z różnymi problemami dotyczącymi zębów. Czasami jest to nieprawidłowy zgryz, kiedy indziej przebarwienia czy też stare, nieestetyczne wypełnienia zębów.

  • Co musimy wiedzieć o implantach zębów? Co musimy wiedzieć o implantach zębów?

    Implantacja to teraz niezwykle powszechny sposób uzupełniania braków stomatologicznych. Jest zupełnie wygodna oraz efektywna, możliwe jest umieszczenie zarówno jednego zęba, jak również pełnej protezy na stałe.

  • Jak wspierać odporność u dzieci? Jak wspierać odporność u dzieci?

    Odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, witamina D i probiotyki. Sprawdź, jak wspierać odporność u dzieci.