Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 26 marzec 2019 18:44

Domowe sposoby na przeziębienie

Okres jesienno-zimowy to czas najczęstszych zachorowań na przeziębienie. Ta uciążliwa choroba pojawia się nagle i jest powodem wielu nieobecności w szkole i w pracy, ponadto jest bardzo uciążliwa. Na szczęście, można poradzić sobie z nią domowymi sposobami.

Skąd się bierze przeziębienie?

Zimne powietrze, niedobór witaminy C, częsta zmiana temperatur, kiedy przechodzimy z zimnego do ciepłego – powodów, dla którego dopada nas przeziębienie jest wiele. Przeziębienie jest wirusem, który wolno rozwija się w organizmie, ale jego „rozkwit” dopada nas niespodziewanie – niewinny katar przemienia się nagle w stan podgorączkowy, kaszel i ból gardła. Jest to spowodowane jednym z ponad dwustu wirusów, które są odpowiedzialne za tą uciążliwą chorobę. Wirusy te przenoszone są drogą kropelkową – chory, kaszląc i kichając rozpyla wokół siebie zarazki, które przenoszą się do naszego organizmu poprzez kontakt z przedmiotami, na których wirusy osiadły. Ważne jest mycie rąk, dzięki temu możemy zminimalizować zachorowania.

Jak leczyć przeziębienie

Jeżeli przeziębienie już nas dopadnie, trzeba z nim skutecznie walczyć. Choć samo przeziębienie nie jest groźne, to jego powikłania już mogą nam poważnie zaszkodzić. W rzeczywistości jednak walka z przeziębieniem sprowadza się do załagodzenia jego objawów. Należy zatem dużo wypoczywać i nie obciążać organizmu, bo to pogarsza objawy. Jeśli jest taka potrzeba, należy położyć się do łóżka na dzień lub dwa. Powinno się dużo pić: wody mineralnej w temperaturze pokojowej, herbaty z cytryną i miodem, herbat ziołowych (np. z lipy) i owocowych. Można sięgnąć także po syropy wykrztuśne i krople do nosa, które pomagają zwalczyć katar.

Co robić, żeby zapobiegać przeziębieniom

W okresie jesienno-zimowym, kiedy zachorowań jest najwięcej, warto jest stosować profilaktykę. Nie zaszkodzi przyjmowanie witaminy C, oczywiście w zalecanych dawkach (przy przedawkowaniu witamina C co prawda nie zagraża życiu, ale może wywołać biegunkę, dlatego lepiej tego uniknąć; ponadto przyjmowanie tej witaminy w zbyt dużych dawkach utrudnia jej wchłanianie). Powinno się unikać przebywania w towarzystwie osób chorych na przeziębienie i trzeba zadbać o częstą i dokładną higienę rąk. Warto pamiętać o tym, by ani się nie przegrzewać, ani nie wychładzać organizmu. Odpoczynek również jest bardzo ważny – jeśli jesteśmy zmęczeni i osłabieni, wirusy łatwiej zadomowią się w naszym organizmie.

Czytany 38 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę? Samoopalacze - jak je stosować by mieć piękną opaleniznę?

    Dobrze zaaplikowany samoopalacz pozwala uzyskać efekt naturalnej opalenizny bez potrzeby zażywania kilkugodzinnych kąpieli słonecznych i narażania skóry na szkodliwe działania promieni UV. Czym są te kosmetyki, jaki rodzaj wybrać i jak je stosować aby osiągnąć zadowalający rezultat?

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.