Polecane artykuły

  • 1
piątek, 28 kwiecień 2017 16:21

Jak wspomagać organizm zimą?

Zima to czas, gdy częściej zapadamy na przeziębienia i grypy. Ma to związek z naszą obniżoną odpornością w tym właśnie okresie. Jeżeli jednak nie chcesz jak co roku skończyć w łóżku z kaszlem, bolącym gardłem oraz katarem, sprawdź nasze porady, jak wspomagać organizm zimą!

 

Układ odpornościowy człowieka jest bardzo skomplikowany – w wielu przypadkach rzeczywiście chroni nas przed groźnymi infekcjami, ale z drugiej strony wystarczą tylko niewielkie zmiany, aby zaburzyć jego działanie i zwiększyć ryzyko infekcji. Warto wobec tego dowiedzieć się, co powoduje, że mamy niższą odporność, a także jak powinniśmy ją wspierać, by nie chorować.

Co wpływa na obniżenie odporności?

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna dla odporności jest dieta. Gdy prowadzimy dietę zbilansowaną, pełną wartościowych składników odżywczych, witamin i minerałów, wtedy szansa na zachorowania jest niższa. Gdy jednak nie jemy regularnie i nasza dieta jest monotonna, tłusta, uboga w warzywa i owoce, wtedy odbija się to też na pracy układu odpornościowego.

Również na choroby bardziej narażone są te osoby, które nie prowadzą żadnej aktywności fizycznej, często korzystają z używek, na przykład kawy, papierosów, alkoholu. Naszą odporność zmniejszają też klimatyzacja, nagłe zmiany temperatury, przyjmowanie antybiotyków.

Jak chorować mniej?

Powinniśmy więc jeść więcej owoców i warzyw, produktów takich jak jogurty naturalne, ryby, miód, kiszonki, oleje nierafinowane roślinne, które naturalnie wspomagają odporność. Możemy też wybrać suplementy diety, na przykład liść oliwny – kapsułki z wyciągiem z liści drzewa oliwnego zawierają oleuropeinę oraz polifenole. Wobec tego kapsułki z liściem oliwnym wspomagają układ odpornościowy. Dobrym wyborem będą też kompleksy witaminowe.

Ponadto pamiętajmy o ruchu, nawet wtedy, gdy pogoda nie sprzyja. Nawet zwykłe spacery będą w stanie dać bardzo dobre rezultaty. Możemy też hartować organizm, na przykład saunie. Dzięki temu pobudzimy układ immunologiczny do właściwej pracy i w rezultacie będziemy chorowali rzadziej.

Czytany 599 razy

Artykuły powiązane

  • Co na zmęczenie? Co na zmęczenie?

    Regenerująca dieta, sen, aromaterapia, dodające sił napoje, suplementy (np. solgar magnez) to tylko niektóre sposoby na regenerację organizmu, która jest wręcz niezbędna po ciężkim dniu. Poznaj jak działają te sposoby radzenia sobie ze zmęczeniem.

  • Jak poprawić smarowanie stawów? Jak poprawić smarowanie stawów?

    Chód, bieg, a nawet gryzienie – każda z tych czynności angażuje do działania stawy. W momencie, gdy sprawują się one bez zarzutu, rzadko kto zwraca uwagę na ich kondycję. Jednak w sytuacji pogorszenia się ich stanu, samodzielne funkcjonowanie staje się nie lada wyzwaniem.

  • Jak walczyć z żylakami? Jak walczyć z żylakami?

    Jeszcze niedawno pozbycie się żylaków było możliwe jedynie za pomocą poważnej operacji. W obecnych czasach stosuje się mało inwazyjne zabiegi, w których nie korzysta się już ze skalpela, tak więc nie budzą już one tyle grozy. Warto pamiętać, iż żylaki to sprawa, której nie należy bagatelizować, ponieważ są one nie tylko defektem kosmetycznym, ale i objawem choroby, którą powinno się zdiagnozować i leczyć.

  • Co zrobić gdy cały czas czuje się zmęczony? Co zrobić gdy cały czas czuje się zmęczony?

    Ciągłe uczucie zmęczenia może oznaczać pojawieniem się anemii. Jest to choroba, w której zaburzenia dotyczą czerwonych krwinek i ilości hemoglobiny będącej czerwonym barwnikiem krwi. Choroba ta jest niezwykle groźna dla serca oraz mózgu, tak więc przy pierwszych takich objawach należy niezwłocznie udać się do lekarza, który na początku zleci proste badanie krwi mające na celu wykrycia lub wykluczenia anemii.

  • Co stosować na pokrzywkę idiopatyczną? Co stosować na pokrzywkę idiopatyczną?

    Pokrzywka idiopatyczna jest schorzeniem utrudniającym życie wielu pacjentom, ponieważ jest jaeną z najczęściej pojawiających się pokrzywek przewlekłych. Jej objawy, takie jak swędzące wykwity, mogą utrzymywać się ponad 6 tygodni i towarzyszy im bardzo często złe samopoczucie, bezsenność i rozdrażnienie.