Polecane artykuły

  • 1

czwartek, 22 marzec 2018 14:15

5 pomysłów na dietetyczne drugie śniadanie do pracy

Niektórzy ludzie utrzymują, że w diecie przeszkadza im… praca, ponieważ są przez nią “skazani” na niezdrowe jedzenie. Tak naprawdę jednak wcale nie musisz jeść na lunch drożdżówek - poznaj nasze pomysły na smaczne i zdrowe drugie śniadanie w pracy!

 

Musli domowej roboty

Kupione w sklepie mieszanki sprzedawane jako “naturalne” musli często zawierają w większości cukier i syrop glukozowo-fruktozowy. Jeśli więc jesteś na diecie, rozsądniej postąpisz, przygotowując musli samemu! Zapatrz się w trzy małe pudełka: do jednego z nich wsyp płatki owsiane oraz orzechy, do drugiego - świeże owoce (najlepiej będzie wybrać oczywiście te mniej słodkie, na przykład kiwi lub grejpfruta), a do trzeciego przelej jogurt naturalny. Taka mieszanka doda Ci energii na długie godziny!Lekka tortilla

To danie wywodzące się z gorącego Meksyku, wcale nie musi być bombą kaloryczną - wszystko zależy od rodzaju ciasta oraz od tego, co umieścisz w środku. Możesz kupić gotowy placek albo przygotować go samemu w domu (jest to o wiele bardziej korzystna dla zdrowia opcja) - usmaż go jak cienki naleśnik z mąki razowej i staraj się nie dodawać tłuszczu. W środku umieść kawałki grillowanego kurczaka, sałatę, paprykę oraz odrobinę lekkiego sosu jogurtowego. Tortillę możesz też pokroić w kawałki i… jeść jak pyszne koreczki śniadaniowe!

Złota sałatka z kaszą Bulgur

Jak powszechnie wiadomo, każdy, kto dba o zdrowie i piękną sylwetkę, powinien często jadać kasze - a kasza Bulgur jest tą, którą na pewno pokochasz z uwagi na jej bogaty smak! Zabierz więc do pracy sałatkę składającą się z pomidorków cherry, żółtej papryki, czarnych oliwek, kawałka łososia, rukoli oraz kaszy Bulgur (porcja kaszy powinna liczyć trzy łyżki suchego produktu). Jeśli lubisz, możesz dodać do sałatki nieco zielonego pesto, albo “podlać” ją niewielką ilością oliwy z oliwek. W wersji numer dwa możesz zastąpić łososia jajkiem.Jaglanka z bananem

Kolejny pomysł na śniadanie z kaszą w roli głównej - tym razem będzie to jednak danie na słodko! Kasza jaglana jest niezwykle zdrowa - wiele dekad temu podawano ją kobietom w połogu oraz gorączkującym dzieciom. Dziś przygotuj z niej pyszny posiłek, który zaspokoi Twoją potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego! Jedną trzecią woreczka ugotowanej kaszy zmieszaj z dwoma lub trzema łyżkami jogurtu naturalnego (najlepiej sprawdzi się ten typu greckiego). Następnie dodaj do masy trochę miodu i pokrojonego w paski banana. Dzięki takiemu drugiemu śniadaniu nawet nie pomyślisz o tym, by sięgnąć po czekoladę!

Pożywny omlet ze szpinakiem

Jeśli szpinak jest źle przyrządzony, może być zmorą dzieciństwa - jeżeli natomiast dodasz go do omletu, wydobędzie jego smak i pomoże Ci uzupełnić niedobory witamin! Usmaż mały omlet z jajek, pełnoziarnistej mąki, chudego mleka oraz zblendowanych liści szpinaku, przełóż do lunchboxa… i zajadaj razem ze świeżą papryką oraz kromką ciemnego pieczywa. To danie nasyci Cię na wiele godzin!

Mimo diety ulegasz pokusom? Zobacz, jak sobie z nimi radzić: http://zdrowyswiat.pl/jak-walczyc-z-pokusami-na-diecie/. Jeżeli chciałbyś poznać więcej przepisów na pyszne śniadania - nie tylko do pracy - odwiedź Centrum Dietetyczne Naturhouse. Specjaliści od reedukacji żywieniowej chętnie podzielą się z Tobą swoją wiedzą! 

Tekst powstał we współpracy z dietetykiem Naturhouse

Czytany 226 razy

Artykuły powiązane