Polecane artykuły

  • 1
czwartek, 14 grudzień 2017 10:45

Sok z borówek - zdrowie i smak

Okres jesienno zimowy, to czas, kiedy nasza odporność dostaje w kość i testowana jest na każdym kroku. Cały rok próbujemy ją wzmacniać po to, by teraz, zimą, nie borykać się z przeziębieniem lub chorobą. Z pokolenia na pokolenie, w domach, przekazywane są tajemne przepisy na sok z malin, herbatkę z miodem czy syrop z cebuli i cukru.

Jednak nie wszyscy lubują się w tych smakach, ale też nie chcą sięgać po tabletki. Na szczęście od jakiegoś czasu Polacy zaczęli rozsmakowywać się w owocach borówki, a teraz w jej przetworach. Zaczęto używać jej w kuchni do wielu potraw, głównie na słodko – ciasta, desery owocowe czy dodatek do naleśników. Borówka ma mnóstwo właściwości, dzięki którym nasze zdrowie utrzyma się na odpowiednim poziomie. Owoce borówki poza skutecznym obniżaniem poziomu cholesterolu LDL we krwi, działaniom antyoksydacyjnym i profilaktycznym przy nowotworach, są magazynem wielu witamin: A, B, C, E, K i minerałów takich jak wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk. Dzięki takiemu nagromadzeniu mikro i makroelementów jest doskonałym sposobem na zimowe dolegliwości, które dopadną każdego z nas.

Warto samemu spróbować uzyskać sok z borówki, a nawet podjąć próbę stworzenia własnej ‘plantacji’ (doskonałe krzewy i profesjonalne porady możemy uzyskać w Szkółce drzew i krzewów ‘Złota jagoda’ - www.borowka.pl). Przepis na sok z borówki jest dziecinnie prosty i na pewno każdy sobie z nim poradzi, a cały trud zostanie wynagrodzony cudownym smakiem i zdrowiem! Za pomocą tego napoju możemy wspierać swoją odporność cały rok – latem spożywać go na zimno jako orzeźwienie, a zimą dodać do herbaty, która jest lekiem na całe zło.

Sok będzie też wspaniałym dodatkiem jako polewa do ciast lub po prostu rozcieńczony z wodą. Odpowiednio podany sok znajdzie swoich zwolenników nawet wśród sceptyków, którzy nie wierzą w domowe sposoby wzmacniające. Za pyszny słodkawy smak pokochają go również dzieci, które wyjątkowo trudno namówić na różne kuracje.

Czytany 510 razy

Artykuły powiązane

  • Co na zmęczenie? Co na zmęczenie?

    Regenerująca dieta, sen, aromaterapia, dodające sił napoje, suplementy (np. solgar magnez) to tylko niektóre sposoby na regenerację organizmu, która jest wręcz niezbędna po ciężkim dniu. Poznaj jak działają te sposoby radzenia sobie ze zmęczeniem.

  • Jak poprawić smarowanie stawów? Jak poprawić smarowanie stawów?

    Chód, bieg, a nawet gryzienie – każda z tych czynności angażuje do działania stawy. W momencie, gdy sprawują się one bez zarzutu, rzadko kto zwraca uwagę na ich kondycję. Jednak w sytuacji pogorszenia się ich stanu, samodzielne funkcjonowanie staje się nie lada wyzwaniem.

  • Jak walczyć z żylakami? Jak walczyć z żylakami?

    Jeszcze niedawno pozbycie się żylaków było możliwe jedynie za pomocą poważnej operacji. W obecnych czasach stosuje się mało inwazyjne zabiegi, w których nie korzysta się już ze skalpela, tak więc nie budzą już one tyle grozy. Warto pamiętać, iż żylaki to sprawa, której nie należy bagatelizować, ponieważ są one nie tylko defektem kosmetycznym, ale i objawem choroby, którą powinno się zdiagnozować i leczyć.

  • Co zrobić gdy cały czas czuje się zmęczony? Co zrobić gdy cały czas czuje się zmęczony?

    Ciągłe uczucie zmęczenia może oznaczać pojawieniem się anemii. Jest to choroba, w której zaburzenia dotyczą czerwonych krwinek i ilości hemoglobiny będącej czerwonym barwnikiem krwi. Choroba ta jest niezwykle groźna dla serca oraz mózgu, tak więc przy pierwszych takich objawach należy niezwłocznie udać się do lekarza, który na początku zleci proste badanie krwi mające na celu wykrycia lub wykluczenia anemii.

  • Co stosować na pokrzywkę idiopatyczną? Co stosować na pokrzywkę idiopatyczną?

    Pokrzywka idiopatyczna jest schorzeniem utrudniającym życie wielu pacjentom, ponieważ jest jaeną z najczęściej pojawiających się pokrzywek przewlekłych. Jej objawy, takie jak swędzące wykwity, mogą utrzymywać się ponad 6 tygodni i towarzyszy im bardzo często złe samopoczucie, bezsenność i rozdrażnienie.