Polecane artykuły

  • 1

piątek, 29 wrzesień 2017 10:24

Jak trenować swoją pamięć?

Czy wiesz, że w Londynie co roku odbywa się Olimpiada Umysłów, w której startują kandydaci na 1. miejsce Master Mnemonic? Do konkurencji należą m.in. zapamiętanie 1000 liczb na raz w ciągu 15 minut, albo zapamiętanie w kolejności kart z talii w ciągu 40 sekund! Aby sprawdzić, czy kandydat dobrze zapamiętał kolejność kart, wymaga się od niego ułożenia potasowanej talii w kolejności, z którą się zapoznał – ma na to 3 minuty. Niesamowite, prawda?


Chociaż umiejętność zapamiętywania u zdecydowanej większości populacji nie jest na poziomie olimpijskim, koncentracja oraz pamięć to jedne z najbardziej przydatnych umiejętności każdego człowieka. Pamięć jest podstawowym mechanizmem przechowywania doświadczenia. Dzięki niej możesz zapamiętać nowe informacje, przypomnieć sobie coś, co wydarzyło się parę lat wcześniej, odwołać się do emocji i historii z dzieciństwa, zapamiętywać dane niezbędne do życia, pracować, prawidłowo funkcjonować w społeczeństwie. Niestety z wiekiem, czynności te stają się coraz wolniejsze.
Naszą pamięć należy ćwiczyć, ponieważ stopniowo traci zdolność do szybkiego zapamiętywania i przyswajania informacji. Ten stan niestety nasila się z wiekiem. Jakie są proste sposoby, na wspomaganie pamięci?

 

1) Rozwiązywanie krzyżówek, gier logicznych i planszowych, zabawa w skojarzenia
2) Spacery na świeżym powietrzu, które dotleniają mózg
3) Czytanie, zapamiętywanie fabuły książki korzystnie wpływają na umiejętności zapamiętywania i koncentracji
4) Dłuższe spanie to odpoczynek i regeneracja dla mózgu (minimum 8 godzin na dobę)
5) Uczenie się na pamięć potrzebnych numerów telefonów, kodów do domofonu, zadań do zrealizowania, listy zakupów
6) Picie dużej ilości wody mineralnej – wspomaga przemiany biochemiczne w mózgu

Skoncentruj się!

Tanakan to produkt leczniczy wydawany bez recepty wskazany do poprawy upośledzonych funkcji poznawczych (związanych z wiekiem) oraz jakości życia w łagodnej postaci otępienia. Substancją czynną leku jest wyciąg suchy z liści miłorzębu japońskiego (ginkgo biloba). To jedna z najważniejszych roślin stosowanych od lat w zaburzeniach pamięci i trudnościach w koncentracji uwagi. To długowieczne drzewo, żyjące nawet do 2000 lat, na Dalekim Wschodzie uchodzi za symbol wytrzymałości i odporności na niesprzyjające warunki otoczenia.

 

Dawkowanie: 3 x dziennie. Doustnie, w trakcie posiłków, popijając ½ szklanki wody.

Cena: ok. 40 zł/ op. 90 kaps.

Uwaga: Lek nie jest wskazany do stosowania u dzieci i dorosłych poniżej 18 roku życia.

Podmiot odpowiedzialny: IPSEN PHARMA

Czytany 243 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.

  • Prozdrowotne właściwości oleju z wiesiołka Prozdrowotne właściwości oleju z wiesiołka

    Prozdrowotnych właściwości oleju z wiesiołka nie sposób zliczyć, jednakże jedno jest pewne: to wyjątkowy produkt dla utrzymania zdrowia wszystkich kobiet! Poznajmy bliżej właściwości oraz zastosowanie oleju z wiesiołka, ponieważ jego włączenie do codziennej rutyny bez wątpienia przyniesie każdemu z nas wiele korzyści.