Ambasadorką kampanii jest aktorka, Anna Dereszowska. Nieprzypadkowo właśnie ona – w wieku dziewięciu lat straciła matkę z powodu raka jajnika. Firma Golden Rose została sponsorem akcji, bo po latach upiększania kobiet postanowiła, że chce też towarzyszyć im w codziennej walce o zdrowie i życie. Cele, jakie stawia sobie organizator kampanii, czyli Organizacja Kwiat Kobiecości, idealnie wpisują się w to, czego potrzebują współczesne Polki: informacji, edukacji, pomocy i wsparcia.
Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która zorganizowała kampanię, przekonuje, że bardzo ważne jest wzajemne mobilizowanie się kobiet oraz edukacja w zakresie objawów i wczesnego wykrywania choroby. Zachęca do rozmów z siostrą, mamą, babcią na temat nowotworów kobiecych, które zdarzały się w rodzinie. A co robić, jeżeli choroba pojawiała się wcześniej u naszych przodków? Powinnyśmy wykonać badania w kierunku mutacji w genie BRCA1 i BRCA2.
Każdego roku w Polsce rozpoznaje się około 3500 nowych zachorowań na raka jajnika, a umiera około 2500 kobiet. Można powiedzieć, że statystycznie każdego dnia 9 Polek dowiaduje się, że ma raka jajnika. Nowotwory złośliwe jajnika są na piątym miejscu pod względem częstości zgonów u kobiet. Pamiętajmy, że najskuteczniejszym sposobem wykrycia tej choroby jest proste, szybkie i bezbolesne badanie: usg dopochwowe.
Kampanię zainaugurowano 22 września 2015 r. na konferencji w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z badaniem społecznym przeprowadzonym przez Instytut badawczy IQS na temat świadomości Polek o raku jajnika i konieczności wykonywania badań ginekologicznych. Podczas konferencji wystąpili m.in. prof. dr hab. n .med. Jan Lubiński – założyciel i kierownik Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie oraz prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński – związany ze Szpitalem Praskim p. w. Przemienienia Pańskiego w Warszawie, wykładowca na Wydziale Nauk o Zdrowiu UJK w Kielcach oraz Anna Dereszowska i Marlena Zasadni – która sama zmagała się z nowotworem.
Na potrzeby kampanii została stworzona wyjątkowa koszulka, której zadaniem jest przekonanie kobiet o tym, żeby zaczęły dbać o swoje zdrowie.


Od lewej siedzą: prof. dr hab. n. med. Jan Lubiński, Anna Dereszowska
Przed sesją, do której Annę Dereszowską przygotowała marka Golden Rose
Sponsor, firma Golden Rose przygotowała Annę Dereszowską do sesji zdjęciowej poprzedzającej inaugurację kampanii. Aktorkę w makijażu wykonanym kosmetykami tej marki zobaczymy na promującym ją plakacie.