Polecane artykuły

  • 1

środa, 25 listopad 2015 11:28

Dbaj o swój wygląd odpowiednią dietą

Dzisiejszy świat wymaga od współczesnych kobiet perfekcji. Maja być idealnymi córkami, żonami, matkami, a także pracownicami. Kobiety chcą realizować się na wszystkich powyżej wymienionych obszarach pozostając piękne i nie rezygnując z dbania o siebie i swój wygląd. Warto więc dietetycznie, a więc naturalnie wspomóc swoja skórę i cieszyć się świeżym, młodym wyglądem w czasie pełnym wyzwań i zmagań z losem.

Skóra jest jednym z najważniejszych organów naszego ciała. Towarzyszy nam przez całe życie i jest nasza barierą, która odgranicza nas od świata zewnętrznego i pozwala na funkcjonowanie w nim. Dodatkowo, skóra spełnia wiele innych, korzystnych dla nas funkcji:

-Chroni nas przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych (promieniowania UV)
-Zabezpiecza i stanowi barierę dla patogennych mikroorganizmów tj. wirusów, bakterii i grzybów oraz ich toksyn
-Zapewnia odpowiednie środowisko wewnątrz naszego organizmu
-Odpowiada za regulację temperatury ustroju poprzez wydzielanie poru
-Znajdują się w niej receptory bólu, dzięki czemu możemy uniknąć wiele sytuacji zagrażających życiu
-Jest wyznacznikiem stanu zdrowia i kondycji organizmu
-Mając na względzie powyższe informacje, prawidłowa pielęgnacja skóry powinna wpisać się na stałe w kalendarz każdej kobiety troszczącej się o swoje zdrowie i młody wygląd. Najlepsze sposoby leżą w naturze. Dlatego warto zadbać o swą skórę „od środka” dzięki prawidłowej diecie, która to wg niektórych naukowców daje najlepsze efekty.

Składniki mające znaczenie w odnowie naszej skóry

Zadany, świeży i wypoczęty wygląd skóry podłoże ma zawsze z naszym stylu życia i sposobie żywienia. Znaczenie ma zarówno odpowiednia jej pielęgnacja i czas oraz jakoś snu, ale także sposób żywienia, nasze nawyki żywieniowe, nałogi i zwyczaje. Jednym z najlepszych dietetycznych składników, działających na stan naszej skóry są witaminy, ze szczególnym uwzględnieniem antyoksydantów. Należą do nich witaminy A, E, C, beta-karoten. Redukują one powstawanie wolnych rodników – substancji, które odpowiedzialne są za powstawanie zmarszczek i starzenie się poprzez procesy niszczenia włókien kolagenowych. Niedobory witamin antyoksydacyjnych są także odpowiedzialne za niedostateczne nawilżenie skóry, a także jej zwiększoną podatność na uszkodzenia, różowe plamy i wybroczyny. Dobrym pokarmowym źródłem tych składników są:

-natka pietruszki, kiwi, czerwona papryka, owoce jagodowe, brokuły, jarmuż, pomarańcza, cytryna i truskawki,
-oleje roślinne nierafinowane, które są stosowane „na zimno” do sałatek i surówek
-orzechy, nasiona słonecznika, dyni, awokado, kiełki, margaryny roślinne

Na skórę głowy, a także strukturę włosów i paznokci bardzo dobrze działa cynk i selen. Te dwa składniki mineralne zapobiegają jej łuszczeniu się i wysychaniu. Również wykazują one działanie ochronne przed wolnymi rodnikami. Dobre źródła pokarmowe są zarówno dla cynku, jak i selenu bardzo podobne i są nimi: ostrygi, a także sery żółte, orzechy – szczególnie brazylijskie, ryby i pełnoziarniste produkty zbożowe typu chleb, kasze i makarony kaszy gryczanej oraz mięso i wędliny.

Warto też pamiętać, że w 60% organizm ludzki składa się z wody. Mając to na uwadze, należy spożywać odpowiednią liczbę płynów, by nawodnić każdą komórkę ustroju. Odpowiedni jego stopień gwarantuje świeży i zdrowy kolor i wygląd skóry, spłycenie zmarszczek, a także szybkie pozbycie się toksyn i zbędnych produktów przemiany materii. Warto więc postarać się wypijać około 2 litrów na dobę dobrej jakości wodę mineralną wysokozmineralizowaną.

Podsumowując prawidłowo zbilansowana dieta bogata głownie z witaminy i składniki mineralne, a także odpowiedni poziom płynów zapewnia dobry, zdrowy wygląd skóry, a także stan włosów i paznokci. Warto więc zmodyfikować nieco swój jadłospis wzbogacając go w te produkty, które zapewnią nam idealny, zadbany wygląd. Wzmocni to poczucie własnej wartości i pewność siebie każdej kobiety. Bo dieta to podstawa.

Czytany 4184 razy

Artykuły powiązane

  • Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej Zegar aktywności narządów w medycynie chińskiej

    Umiejętność czytania sygnałów, które wysyła nam organizm, jest bardzo ważna. Nie każdy ją posiada, ale spokojnie i bez problemów można się jej nauczyć. Narzędziem, które przyda się w takiej edukacji, jest np. zegar aktywności narządów.

  • Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie Polska przychodnia Londyn – usługi medyczne na wysokim poziomie

    Do niedawna wśród Polaków przebywających na Wyspach panowało przekonanie, że korzystanie z usług medycznych w Wielkiej Brytanii jest drogie. Co prawda w UK działa publiczna służba zdrowia, ale z powodu długich kolejek do lekarzy specjalistów, wiele osób decyduje się na prywatną opiekę lekarską.

  • Alergia – co pyli wiosną? Alergia – co pyli wiosną?

    Wszyscy cieszymy się wiosną – coraz dłuższymi dniami, wysoką temperaturą i chwilami spędzonymi na świeżym powietrzu. Tak długo wyczekiwana pora roku jest jednak trudnym czasem dla alergików, zwłaszcza tych uczulonych na roślinne alergeny wziewne. Które rośliny mogą wiosną wywoływać objawy alergii? Sprawdzamy!

  • Cynk - kiedy warto go suplementować? Cynk - kiedy warto go suplementować?

    Po różnego rodzaju suplementy diety coraz to częściej sięgają nie tylko osoby aktywne fizycznie i trenujące zawodowo, ale również Ci, którzy na co dzień ze sportem nie mają styczności. To sprawdzona droga do zdrowia, ponieważ nasz organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów, których dzienne zapotrzebowanie nie zawsze jesteśmy w stanie pokryć samą dietą.

  • Prozdrowotne właściwości oleju z wiesiołka Prozdrowotne właściwości oleju z wiesiołka

    Prozdrowotnych właściwości oleju z wiesiołka nie sposób zliczyć, jednakże jedno jest pewne: to wyjątkowy produkt dla utrzymania zdrowia wszystkich kobiet! Poznajmy bliżej właściwości oraz zastosowanie oleju z wiesiołka, ponieważ jego włączenie do codziennej rutyny bez wątpienia przyniesie każdemu z nas wiele korzyści.