Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 17 kwiecień 2018 10:08

Zielona żywność – czy rzeczywiście warto?

Niestety mimo obfitości żywności na półkach sklepowych, nasz organizm jest coraz bardziej niedożywiony. Paradoks? Otóż nie. Większość spożywanej żywności jest poddawana obróbce, podczas której pozbawiana jest witamin i innych składników odżywczych, na dodatek wzbogacana jest konserwantami, które w większości przypadków są szkodliwe dla zdrowia.

Czym jest tzw. "zielona żywność"?

Właściwości zielonej żywności odkryli Amerykanie i Japończycy.Ze względu na właściwości zdrowotne zielona żywność bardzo szybko znalazła miliony zwolenników. W Polsce też już ma spore grono entuzjastów. Największą zaletą zielonej żywności jest jej wartość odżywcza. Dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki, dodatkowo poprawia funkcjonowanie różnych tkanek, ma działanie profilaktyczne w przypadku wielu chorób cywilizacyjnych, zwłaszcza nowotworowych. Zielona żywność to przede wszystkim młody jęczmień oraz chlorella.

Sok z młodego jęczmienia pozyskiwany jest z roślin, które nie przekroczyły 25 cm wysokości, dzięki temu jest bardzo bogaty w witaminy (C, E, z grupy B), mikro i makroelementy, chlorofil. Tak bogaty skład sprawia, że sok z młodego jęczmienia ma wiele właściwości zdrowotnych. Przede wszystkim odkwasza organizm (skutek niezdrowego jedzenia), ma silne działanie przeciwzapalne, zwalcza wolne rodniki przez co spowalnia proces starzenia się komórek.

 

 

Chlorella to alga słodkowodna o niezwykłych właściwościach. Z wszystkich roślin zawiera najwięcej chlorofilu, który doskonale wpływa na krew, stosowany jest w leczeniu anemii. Chlorella to jednak przede wszystkim odtrutka dla ludzkiego organizmu. Potrafi oczyścić go z metali ciężkich i kilkudziesięciu różnych toksyn. Ponad to poprawia pamięć, koncentrację, wzmacnia odporność organizmu. Bardzo dobrze wspomaga leczenie chorób przewlekłych jak reumatyzm, cukrzyca, nadciśnienie, artretyzm.

Zwolennicy zielonej żywności zalecają równoczesne picie soku z zielonego owsa i spożywanie chlorelli, efekt jest wtedy znacznie lepszy niż jedzenie ich osobno przez jakiś czas. Bardzo istotny jest również fakt, że w przeciwieństwie do suplementów nie można ich przedawkować, tak jak nie można przedawkować owoców czy warzyw.

Źródło: Sklep ekologiczny Ekoflos.pl

Czytany 179 razy

Artykuły powiązane

  • Rękawice lateksowe a objawy uczulenia Rękawice lateksowe a objawy uczulenia

    Lateks jest uniwersalnym materiałem, wykorzystywanym przede wszystkim przez pracowników służby zdrowia, dlatego też to u nich objawy alergii są najczęstsze. Czynnikiem powodującym uczulenia są rękawice lateksowe stosowane w placówkach zdrowotnych, jednakże reakcja alergiczna może wystąpić także przy kontakcie z prezerwatywami. Co niebezpiecznego kryje się w tym materiale oraz jak rozpoznać pierwsze objawy uczulenia na lateks?

  • Jak prawidłowo oczyszczać przestrzenie międzyzębowe? Jak prawidłowo oczyszczać przestrzenie międzyzębowe?

    Codzienna higiena jamy ustnej to obowiązkowa czynność wykonywana przez wszystkich z nas każdego dnia. Jednakże zwykłe szczotkowanie zębów to za mało. Nawet ich najdokładniejsze mycie nie zawsze pozwala bowiem dotrzeć w trudno dostępne miejsca naszej jamy ustnej, czyli tak zwane przestrzenie międzyzębowe, w których gromadzą się resztki pokarmów.

  • Jak nauczyć niemowlę pić z butelki? Jak nauczyć niemowlę pić z butelki?

    Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dziecko powinno być karmione mlekiem matki wyłącznie w sposób naturalny do 6 miesiąca życia. Jednakże w niektórych przypadkach, związanych czy to z uwarunkowaniami zdrowotnymi, czy też wynikającymi przykładowo z konieczności podjęcia pracy, nauki przez kobietę zachodzi potrzeba zrezygnowania z karmienia piersią i zamiany na butelkę. Jak w bezpieczny i łagodny sposób przyzwyczaić maluszka do picia z butelki?

  • Wiosenne wzmocnienie Wiosenne wzmocnienie

    Transmisja na żywo offline na: https://youtube.com/Invexremedies

  • Poznaj smak bezglutenowych placuszków bananowych! Przepis bez jajek! Poznaj smak bezglutenowych placuszków bananowych! Przepis bez jajek!

    Masz ochotę na pożywne śniadanie? A może chcesz zabrać ze sobą do szkoły, pracy lub na uczelnię przekąskę, która nasyci Cię, a jednocześnie pozwoli na utrzymanie Twoich założeń dietetycznych?