Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 17 kwiecień 2018 12:08

Zielona żywność – czy rzeczywiście warto?

Niestety mimo obfitości żywności na półkach sklepowych, nasz organizm jest coraz bardziej niedożywiony. Paradoks? Otóż nie. Większość spożywanej żywności jest poddawana obróbce, podczas której pozbawiana jest witamin i innych składników odżywczych, na dodatek wzbogacana jest konserwantami, które w większości przypadków są szkodliwe dla zdrowia.

Czym jest tzw. "zielona żywność"?

Właściwości zielonej żywności odkryli Amerykanie i Japończycy.Ze względu na właściwości zdrowotne zielona żywność bardzo szybko znalazła miliony zwolenników. W Polsce też już ma spore grono entuzjastów. Największą zaletą zielonej żywności jest jej wartość odżywcza. Dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki, dodatkowo poprawia funkcjonowanie różnych tkanek, ma działanie profilaktyczne w przypadku wielu chorób cywilizacyjnych, zwłaszcza nowotworowych. Zielona żywność to przede wszystkim młody jęczmień oraz chlorella.

Sok z młodego jęczmienia pozyskiwany jest z roślin, które nie przekroczyły 25 cm wysokości, dzięki temu jest bardzo bogaty w witaminy (C, E, z grupy B), mikro i makroelementy, chlorofil. Tak bogaty skład sprawia, że sok z młodego jęczmienia ma wiele właściwości zdrowotnych. Przede wszystkim odkwasza organizm (skutek niezdrowego jedzenia), ma silne działanie przeciwzapalne, zwalcza wolne rodniki przez co spowalnia proces starzenia się komórek.

 

 

Chlorella to alga słodkowodna o niezwykłych właściwościach. Z wszystkich roślin zawiera najwięcej chlorofilu, który doskonale wpływa na krew, stosowany jest w leczeniu anemii. Chlorella to jednak przede wszystkim odtrutka dla ludzkiego organizmu. Potrafi oczyścić go z metali ciężkich i kilkudziesięciu różnych toksyn. Ponad to poprawia pamięć, koncentrację, wzmacnia odporność organizmu. Bardzo dobrze wspomaga leczenie chorób przewlekłych jak reumatyzm, cukrzyca, nadciśnienie, artretyzm.

Zwolennicy zielonej żywności zalecają równoczesne picie soku z zielonego owsa i spożywanie chlorelli, efekt jest wtedy znacznie lepszy niż jedzenie ich osobno przez jakiś czas. Bardzo istotny jest również fakt, że w przeciwieństwie do suplementów nie można ich przedawkować, tak jak nie można przedawkować owoców czy warzyw.

Źródło: Sklep ekologiczny Ekoflos.pl

Czytany 213 razy

Artykuły powiązane