Polecane artykuły

  • 1

wtorek, 12 kwiecień 2016 10:44

Nieuczciwa konkurencja

Istniejąca od niedawna spółka Global Cosmetics wprowadziła na rynek kosmetyki łudząco podobne do produkowanych od lat przez Laboratorium Kosmetyczne Joanna.

Próby wykorzystywania nieuczciwych praktyk rynkowych stosowane są na całym świecie. Nowi producenci podszywając się pod uznane marki, wizerunki i loga liczą na dezorientację nabywców, których percepcja wzrokowa w pierwszej kolejności ogarnia ogólną wizualizację opakowań i kolorystykę etykiet. To kwestia przyzwyczajenia, więc spojrzenie na nazwę producenta schodzi na dalszy plan, najczęściej dopiero po dokonaniu zakupu.

 Podszywanie się pod cudzy wizerunek pociąga dumping cenowy, a co za tym idzie - niższą jakość wytwarzania. Nieświadomy nieuczciwości konsument wybierze ofertę tańszą, myśląc, że to promocja dotychczas kupowanego przez niego dobrego wyrobu.

Laboratorium Kosmetyczne Joanna od ponad 30 lat produkuje różnorodny asortyment kosmetyków profesjonalnych do pielęgnacji włosów. Nieustannie doskonaląc produkty, dostosowując je do indywidualnych potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn, zbudowała utrzymujące się zaufanie klientów.

Global Cosmetics Sp. z o.o., o której trudno uzyskać jakiekolwiek informacje, wprowadziła na rynek szampony w niemal identycznych opakowaniach, w jakich sprzedawane są produkty Laboratorium Kosmetycznego Joanna, oraz z trudnymi do odróżnienia etykietami (podobna grafika, kolorystyka i jej rozmieszczenie).

Z oburzeniem przyjęliśmy wiadomość o pojawieniu się na rynku szamponów do włosów na pierwszy rzut oka nieróżniących się opakowaniami i elementami graficznymi od naszych produktów. Takie postępowanie jest niezgodne nie tylko z uczciwymi praktykami biznesowymi, ale też z prawem. Postępowanie Global Cosmetics uznajemy za celowe i bezprawne wykorzystanie naszego wizerunku i marki do demoralizacji rynku oraz podważania naszej renomy. Mając powyższe na uwadze upoważniliśmy naszą kancelarię prawno-patentową do podjęcia stosownych działań względem spółki Global Cosmetics – mówi Marek Łaskowski, dyrektor zarządzający Laboratorium Kosmetycznym Joanna.

Biuro Prasowe Laboratorium Kosmetycznego Joanna

 

 

Czytany 1902 razy

Artykuły powiązane