Polecane artykuły

  • 1

środa, 01 czerwiec 2016 10:09

Ochrona wartości marki „Joanna”

Truizmem jest przypominanie, iż wolna konkurencja stanowi podstawę gospodarki rynkowej. Jednak i w niej muszą obowiązywać zasady, kodeksy etyczne, a przede wszystkim prawo.  Przedsiębiorcą może zostać każdy, kto dysponuje kapitałem lub posiadł zdolność kredytową. Tak dzieje się w wielu branżach, co dobitnie widać w jednej – kosmetycznej. Pokus zarobienia szybkich pieniędzy jest wiele, ale jakość, markę i uznanie nabywców buduje się latami.

Nieuczciwą drogą na skróty jest mniej lub bardziej inteligentne podszywanie się pod znanych producentów. Takiej sytuacji doświadczyło Laboratorium Kosmetycznego Joanna.

 

Istniejąca od niedawna na polskim rynku spółka Global Cosmetics wprowadziła na rynek kosmetyki łudząco podobne do produkowanych od lat przez „Joannę”, budującą swój prestiż od ponad trzech dekad.

Nic więc dziwnego, iż zarząd Laboratorium Kosmetycznego Joanna upoważnił swoją kancelarię prawno-patentową Chmura & Wspólnicy do podjęcia stosownych kroków wyjaśniająco-naprawczych. W odpowiedzi, upoważniona przez Global Cosmetics Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Fortuna Szczepaniak i Partnerzy przyznała, iż „problematyka podobieństwa produktów w branży kosmetycznej jest z uwagi na specyfikę branży zjawiskiem dość częstym i problemowym”.

W konkluzji listu stwierdza jednak: „Dążąc jednak do ugodowego zakończenia zaistniałego pomiędzy stronami sporu nasz mocodawca podjął natychmiastowe działania zmierzające do zmiany takiego oznaczenia produktów, ażeby wyeliminować w praktyce możliwość wystąpienia mylnego wrażenia naśladownictwa i dokonać takiego oznaczenia produktów Global Cosmetics Sp. z o.o., które umożliwi wyraźne odróżnienie się od produktów firmy Joanna jak również produktów innych marek kosmetycznych”.

Marek Łaskowski, dyrektor zarządzający Laboratorium Kosmetycznym Joanna, uznał za wystarczające przedstawione powyżej stanowisko, aby nie występować na drogę sądową w trybie natychmiastowym. Natomiast oczekuje szybkich efektów naprawczych.

Biuro Prasowe Laboratorium Kosmetycznego Joanna

Czytany 1323 razy

Artykuły powiązane

  • Kawior – luksusowy składnik kremów. Jak wpływa na cerę? Kawior – luksusowy składnik kremów. Jak wpływa na cerę?

    Kawior to nie tylko znany od tysiącleci przysmak. To również znakomite źródło składników odżywczych dla skóry.

  • Moc cząsteczki monojonowej Moc cząsteczki monojonowej

    Nie o mikrocząsteczkach, nie o nanocząsteczkach lecz o technologii monojonowej w kosmetologii i innowacyjnym podejściu do minerałów w suplementacji diety mówiliśmy podczas konferencji prasowej spółki Invex Remedies w siedzibie IMR advertising by PR.

  • Nowoczesne oprogramowanie do salonów kosmetycznych Nowoczesne oprogramowanie do salonów kosmetycznych

    Prowadzenie własnego salonu kosmetycznego to dla wielu osób spełnienie marzeń o niezależności zawodowej i finansowej. Jednak już po otworzeniu biznesu okazuje się, że trzeba ogarnąć wiele rzeczy oprócz tego, co kocha się najbardziej.

  • Epilacja laserowa - skuteczna i bezbolesna metoda depilacji? Epilacja laserowa - skuteczna i bezbolesna metoda depilacji?

    Nieskazitelnie gładkie nogi to marzenie wielu kobiet, niestety codzienne korzystanie z jednorazowych maszynek do golenia bywa dosyć uciążliwe. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zabiegu epilacji, czyli trwałego usuwania zbędnego owłosienia przy pomocy lasera. Czy warto zdecydować się właśnie na tę metodę? Jakie są przeciwwskazania do wykonania zabiegu?

  • I miejsce w Hicie Kosmetycznym dla Żelu do powiek i pod oczy ze świetlikiem i algami I miejsce w Hicie Kosmetycznym dla Żelu do powiek i pod oczy ze świetlikiem i algami

    Niezmiernie miło nam poinformować, że Żel do powiek i pod oczy ze świetlikiem i algami zdobył I miejsce w konkursie HIT Kosmetyczny w kategorii kosmetyków aptecznych, organizowanym przez miesięcznik Dobre Rady!