środa, maj 08, 2024
wtorek, 04 lipiec 2023 14:20

We Lwowie stworzyly aplikację mobilną, która zdobyła zaufanie wolontariuszy na całym świecie

oparte na CiviCRM oparte na CiviCRM pixabay

Tak właśnie stało się w Ukrainie. W 2014 roku, kiedy miała miejsce Rewolucja Godności, zjednoczenie społeczne i wzajemna pomoc obywateli osiągnęły niewiarygodne rozmiary. Następnie stworzono jasne i przejrzyste mechanizmy zarządzania oraz dokonano odpowiednich zmian w prawie stanowym. Wszystko to pomogło jak najlepiej uregulować oficjalną działalność organizacji non-profit. 

 

Ukraina jest bardzo młodym krajem w międzynarodowej przestrzeni europejskiej. Jednak szybko się rozwija i ulepsza. W szczególności społeczeństwo ukraińskie przechodzi aktywną transformację cyfrową. Na przykład wprowadzono pierwszy na świecie paszport elektroniczny, który stał się jednym z elementów dumy narodowej. Podobny szybki wzrost ma miejsce dzisiaj w ruchu wolontariuszy. 

Wydawałoby się, że w czasie wojny trudniej o konsensus w sprawie stworzenia nowej przestrzeni technologicznej, bo ogromna część kompetentnego personelu przerwała pracę i chwyciła za broń, by bronić kraju lub pomagać współobywatelom. W realiach przedłużającego się ostrzału, braku domu, ciągłego napięcia nerwowego, czasami trudno znaleźć motywację do codziennej pracy. Dlatego wszelkie zmiany, które pozwalają zautomatyzować długie procesy i ułatwić interakcję z partnerami lub produktami, stają się bardzo istotne. 

Obecnie wirtualny wolontariat staje się jedną z najważniejszych funkcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), czyli finansowania, tworzenia i wdrażania niektórych obszarów działalności biznesowej o różnej skali. Jednak nieuporządkowane działanie może znacząco zaszkodzić reputacji marki. 

Aby każda ważna i użyteczna inicjatywa była uwzględniona i wspierana, firma Agiliway wdrożyła i udoskonaliła unikalne rozszerzenie oparte na CiviCRM już w 2017 roku. Wiele przedsiębiorstw korzysta z takich systemów w ramach krajobrazu biznesowego, ale w celach dobroczynnych po raz pierwszy zastosowano je właśnie na rynku ukraińskim. 

Zwykła platforma została przekształcona w nowy produkt. Teraz jest bardziej funkcjonalnym i wygodnym zasobem niż jej poprzednia wersja. Każda organizacja non-profit może wygodnie otrzymywać pomoc finansową, przydzielać zasoby i zarządzać przepływami pieniężnymi za pomocą jednej aplikacji. Zastanówmy się więc, do czego ten program jest przydatny i dla kogo jest odpowiedni? 

CiviCRM to oprogramowanie typu open source, z którego najczęściej korzystają organizacje non-profit lub sektor publiczny na świecie, aw szczególności na Ukrainie. Licencjonowany GNU AGPL v3 wyposażony jest w szeroki zakres funkcjonalności, które pozwalają realizować wszelkie ambicje związane z próbą poprawy życia społecznego, zaspokojenia określonej potrzeby lub rozwiązania określonego problemu. 

Oprogramowanie to pozwala na stworzenie bazy kontaktów, dzięki czemu koordynator może zapewnić wsparcie różnym osobom w zależności od ich próśb. Dodatkowo CiviCRM umożliwia zarządzanie działaniami wolontariuszy. Łatwo integruje się z takimi CMS jak Drupal, WordPress czy Joomla i pozwala na przyjmowanie darowizn czy tworzenie różnych wydarzeń. Ogólnie rzecz biorąc, jego funkcjonalność działa świetnie na większości platform i urządzeń, znacznie ułatwiając zdalne zarządzanie projektami. 

Organizacje wolontariackie działają w wielu obszarach, aktywnie pomagając państwu w przezwyciężeniu kryzysu. We współczesnej Ukrainie organizacje te zapewniają silne wsparcie Sił Zbrojnych i obrony terytorialnej. Pomagają promować programy dawców, wyszukiwać ludzi lub adoptować dzieci, dostarczać potrzebującym żywność, leki, różne rzeczy niezbędne do życia, pomagać osobom samotnym i starszymoraz ratować zwierzęta.  

Wolontariusze chętnie opowiedzą o swoich doświadczeniach zawodowych. Psychologowie, lekarze, firmy szwalnicze i wiele innych daje ludziom nie tylko rzeczy, ale motywację do życia. Obecnie podporą, na której opiera się samorząd publiczny i aparat państwowy, jest działalność niekomercyjna. Jest uregulowana prawnie i całkowicie przejrzysta. Dzięki temu przyciąga potencjalnych inwestorów. Wzrasta również poziom zaufania obywateli do niej. 

Aby kuratorzy i członkowie zespołów mogli jednocześnie zarządzać dużą liczbą operacji, wiele procesów musi zostać zautomatyzowanych. CiviCRM i jego bogaty zestaw funkcji przyda się każdej organizacji tego typu. Ponieważ ten system jest open source, może być publicznie uzupełniany i ulepszany. 

Programiści Agiliway stali się autorami tak skutecznych rozszerzeń CiviCRM, jak CiviCalendar i CiviMobile. Pierwsze wizualizuje listę zaplanowanych zadań i zdarzeń, a drugie zapewnia użytkownikom smartfonów bezpieczne i szybkie połączenie z CiviCRM z ich urządzeń mobilnych. 

CiviMobile ułatwia również dostęp do danych, zapewniając użytkownikom jeszcze większą elastyczność i swobodę w korzystaniu z systemu. Szczegółowy raport jest wyświetlany na panelu informacyjnym lub pulpicie nawigacyjnym, który wizualnie pokazuje informacje o wkładach, casach lub szczegóły członkostwa w organizacji. 

Jedną z głównych zalet CiviCRM jest możliwość tworzenia i wysyłania listów do wszystkich kontaktów w bazie danych. Jest to znacznie wygodniejsze niż ręczne wpisywanie adresu e-mail, kopiowanie tematu listu i wstawianie jego treści. Na przykład możesz wstawić listę rzeczy, które chcesz znaleźć, do pola wiadomości i wysłać ją do wszystkich swoich kontaktów lub do wybranych grup osób.  

Również dzięki temu oprogramowaniu możesz łatwo stworzyć szablon listu i wpisać tam tylko zmienne. Poniżej przyjrzymy się bliżej, jak ten proces wygląda w praktyce: 

Masz możliwość organizowania akcji, na przykład, aby pomóc ludziom. Użytkownik może stworzyć reklamę o zbieraniu książek w języku ukraińskim dla dzieci, które zostały zmuszone do opuszczenia kraju w czasie wojny, a potencjalni inwestorzy na pewno to zobaczą. 

Wynik jakiejkolwiek czynności nie może być monitorowany bez szczegółowego raportu na ten temat. Taki raport można łatwo wygenerować za pomocą CiviCRM. 

Dla większej wygody użytkownika programiści sprawili, że każdy raport należy do określonej kategorii. Na przykład administrator wpisu może monitorować liczbę jego uczestników lub skupić się na analizie zdarzeń. 

Ponadto oprogramowanie umożliwia tworzenie wydarzeń z rejestracją online. To znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że większość zespołu weźmie udział. Można razem upiec pierniczki i przekazaćjeukraińskiej armii. Dowiedz się, jak skutecznie udzielać pierwszej pomocy, nauczyć się strzelać z broni palnej na równi z żołnierzemczy koordynować akcje protestacyjne. Wszystkie te działania można łatwo i bezpiecznie zorganizować za pomocą kilku kliknięć. 

Podobnie jak w przypadku korespondencji, użytkownik ma możliwość stworzenia niezawodnego szablonu zdarzenia i wprowadzenia tylko wartości zmiennych. 

Jeśli zastosujesz odpowiedni filtr i wybierzesz zakładkę „Wszystkie wydarzenia”, możesz przeglądać zaplanowane wydarzenia zgodnie z harmonogramem. A większa liczba szczegółów będzie dostępna, jeśli klikniesz odpowiedni post. 

Jeśli niektóre wydarzenia wymagają obecności przedstawicieli zespołu lub inwestorów, skorzystaj z biletów elektronicznych. Wyślij kod QR wydarzenia, a nawet zaproszenie z imieniem. Będzie to świetna okazja do oficjalnego spotkania przedstawicieli ruchu wolontariackiego.  

Rozpoczynając współpracę z nowym partnerem, musisz pamiętać o ważnych szczegółach dotyczących tej osoby. Na przykład, czy jej harmonogram pozwala jej pracować w soboty, czy może przychodzić do pracy tylko w określone dni i godziny. Dodaj wszystkie ważne informacje kontaktowe do notatek, a na pewno niczego nie zapomnisz. 

Użytkownik może przeglądać swoją książkę telefoniczną i ułatwiać zarządzanie bazą danych, tworząc grupy kontaktów połączone wspólnym celem. W szczególności do jednej grupy należy zaliczyć osoby, które mogą przewozić towary lub oddać samochód do czasowego użytkowania. Dzięki temu przetwarzanie wniosków oraz dojazd kierowców na miejsce będzie znacznie szybszy. 

Nawiasem mówiąc, podobnie jak na Instagramie, można użyć tagów, aby znaleźć określoną kategorię lub osobę. Wprowadź tag (na przykład #potrzeba, #potrzeby_wojska, #jedzenie itp.), a następnie kliknij żądany tag – i już możesz operować na danych, bez konieczności przechodzenia przez całą bazę danych lub pamiętania, kto co robi. 

Aby lepiej zrozumieć zapotrzebowanie, warto skorzystać z ankiety. Po prostu utwórz nową lub zastosuj istniejące szablony. Dzięki temu dowiesz się o pilnej potrzebie czegoś i będziesz mógł szybko zareagować. 

Podobnie jak w każdej sieci społecznościowej, członkowie organizacji mogą tworzyć spotkania, rozmowy lub wideokonferencje za pomocą casów. 

Jeśli Twój zespół jest duży i różnorodny, a podział zadań w nim bardzo przejrzysty, skorzystaj z funkcji wyboru ról. Na przykład ktoś może być zaangażowany w moderowanie wniosków, a ktoś w administrowanie sprawami organizacyjnymi. 

Mówiąc o działalności charytatywnej, CiviCRM wdrożył funkcję darowizny, która pozwala śledzić wszystkie szczegóły płatności. Jeśli kurator projektu zdecydował się ustalić maksymalną kwotę w ekwiwalencie pieniężnym, może zaoferować inwestorowi motywacyjny prezent z podziękowaniem. 

Ponadto program daje możliwość tworzenia i podpisywania petycji związanych z wolontariatem. 

CiviCRM i CiviMobile otrzymują od użytkowników wiele pochlebnych recenzji, ponieważ mogą pochwalić się swoją wielofunkcyjnością. Istnieje również możliwość stworzenia nowych funkcji, które będą odpowiadać indywidualnym potrzebom organizacji – mówi Marjana Czerkes, kierownik działu CRM w Agiliway. 

Oprogramowanie to umożliwia administratorowi projektu wykonanie dużej liczby operacji w ciągu kilku sekund i pracę z dużymi zbiorami danych za pomocą kilku kliknięć. Dzięki rozbudowanej zautomatyzowanej funkcjonalności programu zarządzanie zadaniami i wolontariuszami jest bardzo proste i wygodne. W związku z tym zostaje więcej wolnego czasu na sprawy osobiste.