wtorek, 28 czerwiec 2022 10:14

Jak wygląda przyszłość marketingu SMS?

SMS Net w SMS Center SMS Net w SMS Center pixabay

SMS! Firmy nadal nie za bardzo się z nimi lubią… I w zasadzie nie ma się czemu dziwić — odbiorcy często są do nich negatywnie nastawieni.

Ciągle kojarzymy krótkie wiadomości od firm z płatnymi loteriami, nieświadomie obciążającymi nasze konto, albo innymi nieuczciwymi praktykami. Na szczęście to nastawienie się zmienia i SMS marketing poszerza swoje zasięgi. To przecież idealne narzędzie reklamowe dla każdej firmy. Dlaczego?

 

Jak wybić się ponad przeciętność?

Odbiorcy są z każdej strony bombardowani komunikatami reklamowymi. Stali się więc „ślepi” na standardowe reklamy. Dla firm oznacza to kłopoty w dotarciu do ich serc i umysłów. I tutaj z pomocą przychodzi nam poczciwy SMS — wiadomość z 30-letnią tradycją.

Marki sięgają po niego coraz częściej. Budując zaufanie wśród swoich odbiorców, mogą zaprosić ich do zapisu do newslettera SMS, oferując im zniżki i atrakcyjne oferty z pierwszej ręki. Klienci chętnie z tego korzystają.

SMS ma przewagę nad klasycznym e-mail marketingiem. W przypadku wiadomości mailowych motorem napędowym są często darmowe dodatki na dobry początek — np. e-booki czy nagrania. Nic więcej się nie liczy. Pozostałe późniejsze wiadomości znikają w próżni, zapominamy o nich i nawet ich nie otwieramy.

Walka o numery telefonów Twoich odbiorców jest więc warta świeczki. Masz bowiem w rękach silne, mocno spersonalizowane narzędzie. I niezwykle osobiste dla Twoich klientów.

Zalety marketingu SMS

Krótkie, konkretne i napisane pod odbiorców komunikaty potrafią zdziałać cuda. Zwiększają przychody, ograniczają liczbę przegapionych wizyt i budują osobowość marki. A kosztują tyle, co nic - jeden SMS to wydatek zaledwie kilkudziesięciu groszy.

„Współczynnik otwarcia wiadomości wynosi ponad 98%. I większość z nas czyta SMS-y w przeciągu kilku minut od ich otrzymania”

Warto też wspomnieć o trendach w marketingu. Klienci oczekują dziś komunikatów skierowanych stricte do nich w sposób bezpośredni. Prym wiedzie marketing konwersacyjny, który idealnie można wdrożyć w kampaniach mobilnych. A samo dostosowanie się do potrzeb swojej grupy docelowej to już połowa sukcesu.

Dodatkowo kampanie SMS są:

  • uniwersalne: sprawdzą się dla każdej firmy, małej, dużej, korporacji — niezależnie od segmentu rynku,
  • intymne: wiadomości sprawdzamy tak szybko, bo zwykle otrzymujemy je od najbliższych osób, oczekujemy więc, że znajdzie się w nich coś ważnego,
  • spersonalizowane: pod każdego użytkownika osobno, np. dzięki SMS Net w SMS Center ustawisz nie tylko imię, ale i dostosujesz SMS pod kątem wcześniejszej aktywności użytkownika,
  • tanie: mogą z niego skorzystać nawet przedsiębiorcy dopiero rozpoczynający swoją działalność.

To idealny kanał uzupełniający dla marketingu mailowego. W końcu telefon mamy zawsze przy sobie i w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Podsumowanie

Czy podejście firm do kampanii SMS ulegnie przemianie? Trendy pokazują, że tak. Coraz więcej marek decyduje się na wdrożenie tego kanału komunikacji. Jednak pamiętajmy, że największą sztuką jest jego optymalizacja. Same wiadomości SMS, wysyłane w nieodpowiedni sposób, nie przyniosą firmie korzyści. Potrzebna jest strategia i znajomość rynku.

Niezależnie jednak, który rozwiązanie wybierzemy, sprawdźmy, czy wiadomości dobrze wyświetlają się na różnych modelach telefonów.