sobota, 11 wrzesień 2021 17:36

Jak być na bieżąco z Instagramem?

słownik Instagrama słownik Instagrama pixabay

Prowadzenie firmowego profilu na Instagramie to niemalże konieczność. Dzięki niemu klienci mają szansę poznać organizację, jej misje i wartości oraz oferowane przez nią produkty i usługi.

Dowiedz się, jak być na bieżąco z Instagramem i jak umiejętnie prowadzić konto, by stało się pomocnym narzędziem w komunikacji między klientami.

Regularność postów

Konto stanowi poniekąd wizytówkę firmy. Powinien mieć prostą nazwę oraz dobrą i zachęcającą biografię. Skąd jednak wiedzieć, ile osób odwiedza profil? Służy do tego opcja statystyk, w której znajdziemy informację, w jakich porach są aktywni nasi odbiorcy. To oczywiście spore uproszczenie, ponieważ ludzie o różnych porach wchodzą na Instagrama, są mniej lub bardziej aktywni. Na Instagrama trzeba zaglądać właściwie codziennie, by być na bieżąco.

Zdjęcia

Instagram opiera się w głównej mierze na zdjęciach. Nie oznacza to jednak, że należy wrzucać wyłącznie suche grafiki. Nie trzeba jednak inwestować w bardzo drogi sprzęt, by robić zdjęcia. Aparaty w smartfonach są zwykle wystarczające, by uzyskać dobre zdjęcie. Można również poeksperymentować z filtrami, żeby zwiększyć kontrast i tym samym uwidocznić ważny element.
Warto pokazywać towar w jego naturalnym otoczeniu, tak, aby uwidocznić jego zastosowania i tym samym zachęcić do skorzystania z produktu. W przypadku odzieży może to być łączenie stylizacji wraz z dopiskiem, do czego będą pasować.
Ludzie są również ciekawi, jak powstają nowe rzeczy. Możesz pokazać swoje miejsce pracy, bez zdradzania firmowych tajemnic.

Kiedy w firmie nic się nie dzieje

W firmie przeważnie sporo się dzieje, ale jeśli akurat połowa pracowników jest na urlopie i firma nie działa na pełnych obrotach, nie znaczy to, że przestała istnieć. W takich przypadkach dobrze jest wrzucać luźne zdjęcia z inspirującymi cytatami. Banalne, ale w sumie dobre będzie wrzucenie zdjęcia kubka z kawą w poniedziałkowy poranek i dopiskiem w stylu: pracujemy, miłego dnia. Mogą to być też różne ciekawostki z branży. Pamiętaj o sprawdzaniu najnowszych trendów oraz zagadnień związanych z Instagramem. Możesz być na bieżąco, używając słownik Instagrama, który wyjaśnia wszystkie topowe tematy z Instagrama.

Ludzie tworzą firmę

W każdej organizacji pracują ludzie. Nie bój się ich pokazać, oczywiście za ich zgodą. Nie muszą to być perfekcyjne ujęcia osób z profesjonalnym makijażem ( chyba, że akurat tym się zajmujesz), ale nawet zwykła fotka w dniu urodzin pracownika,

Ważne okazje

Twórz content w oparciu o popularne hasztagi z dniami tygodnia i świętami. Życzenia z okazji świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia to absolutne minimum.

Angażuj odbiorców

Pod każdym postem możesz zachęcić odbiorców do dyskusji. Warto to robić, ponieważ im więcej polubień, komentarzy, udostępnień, tym większa szansa na dotarcie do szerszego grona. A przecież na tym nam zależy. Dobrym sposobem jest organizowanie konkursów z drobnymi nagrodami w których należy skomentować, wrzucić zdjęcie z hasztagiem oznaczającym firmę.

Animacje i video

Od czasu do czasu warto urozmaicić swój profil na Instagramie poprzez wrzucenie filmiku. Jedną z ciekawych form jest live, czyli relacja na żywo. Może to być na przykład prezentacja firmy bądź produktu podczas targów branżowych. To nie muszą być firmy na miarę Hollywood, ale

Sprzedaż

Niektóre sklepy prowadzą nawet na Instagramie sprzedaż. Prezentują produkt i zamieszczają bezpośredni link do zakupu. Wiele firm korzysta z tej opcji, ponieważ umożliwia im ona szybką sprzedaż.

Zaprzestanie śledzenia

W 2016 roku Instagram wprowadził przycisk Unfollow. Kliknięcie go powoduje zaprzestanie obserwowania konta. Z różnych powodów ludzie przestają śledzić dany profil, mogą to być zbyt częste posty, relacje, irytujące treści, reklamy, a również i brak aktywności. Należy więc zachować ostrożność, od czasu do czasu zrobić dzień całkowicie wolny od postów. Aktywność to nie tylko publikowanie. Udzielanie się na profilach partnerów biznesowych również jest mile widziane,
Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek, twój profil na Instagramie stanie się cennym narzędziem. Dostarczy ci informacji o potrzebach i preferencjach klientów, pozwoli przedstawić firmę jako atrakcyjną i wartą zainteresowania.