niedziela, 19 czerwiec 2022 17:39

Niskokaloryczne potrawy i desery w diecie odchudzającej

Wrocław dieta pudełkowa Wrocław dieta pudełkowa pexels

Dieta dla wielu osób kojarzy się z wyrzeczeniami i wyrzuceniem z jadłospisu wszystkiego, co posiada smak. W efekcie perspektywa odchudzania odstrasza ludzi od zadbania o swoje zdrowie.

Wbrew obiegowej opinii zdrowe odżywianie nie jest równoznaczne z mdłymi potrawami. Wręcz przeciwnie, dobrze przygotowane dania nie tylko pomagają utrzymać wagę w ryzach, ale również dbają o doznania smakowe.

Desery dla odchudzających się osób 

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że słowa „dieta” i „deser” stanowią przeciwieństwa. Nie jest to prawda. Gwałtowny wzrost wagi związany jest z nadmiarem kalorii, zwłaszcza łatwo przyswajalnych węglowodanów, które zapewniają krótkotrwały zastrzyk energii, ale nie zapewniają uczucia sytości. Do takich węglowodanów zaliczamy m.in. obecny w wielu ciastach, przekąskach oraz czekoladach biały cukier. Jeżeli zadbamy o właściwy dobór składników, nie musimy rezygnować z deserów – pod warunkiem, że nie będziemy ich jedli każdego dnia.

Kluczowym elementem podczas wyboru słodkich przekąsek, jest świadomość, czego musimy unikać, aby ograniczyć przyrost wagi. Niezbędne jest omijanie „bomb kalorycznych”, czyli przysmaków, które łączą dużą ilość kalorii – zazwyczaj pod postacią łatwo przyswajalnych węglowodanów oraz tłuszczy – z niewielkimi porcjami. Nawet jeżeli przyjmiemy odpowiednią ilość energii, organizm będzie domagał się więcej jedzenia ze względu na brak uczucia sytości. Przykładowo dietetyczny sernik – wykorzystujący ksylitol oraz chudy twaróg – zawiera około 100 kcal, czyli ponad trzy razy mniej od sernika wiedeńskiego, który można dostać w cukierni.

Odtłuszczone mleko, owoce, orzechy, nasiona chia i zastąpienie cukru dietetycznymi zamiennikami to najlepsze metody, aby nie wykreślać deserów z jadłospisu. Przy rozsądnym spożyciu dieta wcale nie musi być uciążliwa. Sekret tkwi w wyborze odpowiednich składników. Jeżeli jednak nie mamy czasu, aby samemu zadbać o komponowanie jadłospisu, możemy skorzystać z usług firmy cateringowej. Wrocław dieta pudełkowa zadba o to, aby dostarczyć Ci deserów, które nie odbiją się na wadze.

Posiłki niekaloryczne

Kluczem do utraty wagi jest wytworzenie deficytu kalorycznego, czyli sytuacji, w której dostarczamy organizmowi nieco mniej kalorii niż potrzebuje, aby uruchomić spalanie rezerw energetycznych pod postacią tłuszczu. Celem diety niskokalorycznej jest dostarczenie niezbędnych składników odżywczych przy zmniejszeniu ilości kalorii. Osiągane jest to poprzez zachowanie uczucia sytości, które płynie z dostarczenia organizmowi białek, węglowodanów złożonych oraz zdrowego tłuszczu.

Podczas stosowania diety nie powinniśmy odczuwać głodu, dlatego ważne jest zachowanie regularności i dodawanie zdrowych przekąsek pomiędzy śniadaniem, obiadem i kolacją. W efekcie osoby stosujące dietę mogą jeść nawet pięć lub sześć razy dziennie – w zależności od stopni aktywności fizycznej – i wciąż zrzucać nadmiarowe kilogramy. Eliminacja uczucia głodu ma również duży wpływ na nasze samopoczucie. Jeżeli stale towarzyszy nam ssanie w żołądku, wpływa to negatywnie na koncentrację, wydajność, a także motywację do utrzymania diety. W naturalnym odruchu człowiek chce „nadrobić” chude dni, co prowadzi do efektu jo-jo. Najłatwiej zadbać o należytą ilość posiłków z pomocą diety pudełkowej, dzięki czemu otrzymamy przygotowane i odpowiednio porcjowane posiłki na każdy dzień.