niedziela, kwiecień 21, 2024
czwartek, 29 czerwiec 2023 12:01

Jak zadbać o wygląd opakowań na produkty?

kolory do druku kolory do druku mat.prasowe

Wygląd produktów i ich opakowań ma ogromne znaczenie. Wielu klientów decyduje się bowiem na zakup danych towarów ze względu na aspekty wizualne. Im atrakcyjniejsze opakowanie, tym większa szansa, że trafi się do konsumentów i zachęci ich do zakupów. Co zatem zrobić, by trafić do jak największej grupy odbiorców?

 

Emocje i gra kolorami 

Odpowiednie zaprojektowanie opakowania wraz ze znajdującymi się na nim etykietami to złożony proces. Warto podczas niego wziąć pod uwagę wiele zmiennych. Należy zadbać m.in. o trwałość opakowania, dostosować je do typu produktu itp. Kluczowe są też aspekty wizualne. Pod względem estetyki trzeba przede wszystkim zastanowić się nad dopasowaniem odpowiednich kolorów. Barwy mają bowiem ogromny wpływ na ludzi. Poszczególne odcienie mogą wywoływać w odbiorach konkretne emocje i skojarzenia. Warto z tego skorzystać i wybrać zarówno odpowiednie kolory do druku etykiet, jak i barwy całego opakowania.

Czym się jednak kierować? Najlepiej wspomóc się psychologią kolorów. Mówi ona wiele na temat oddziaływania na ludzi za pomocą barw. Warto wiedzieć, jakie skojarzenia wywołują najczęściej stosowane kolory:

  • czerwony – zachęca do działania, motywuje do podjęcia szybkiej decyzji, a także kojarzy się z pasją i silnymi emocjami;
  • niebieski – wzbudza spokój i zaufanie, kojarzy się z harmonią i porządkiem, a przy tym jest bardzo lubiany przez ludzi;
  • zielony – przywodzi na myśl naturę i kojarzy się z byciem proekologicznym;
  • czarny – kolor związany z luksusem, często znajduje się na opakowaniach produktów z wyższej półki;
  • pomarańczowy – dodaje energii, kojarzy się pozytywnie i motywuje do działania;
  • żółty – jest radosny, przywodzi na myśl słońce i wakacje, jednocześnie może jednak kojarzyć się z ostrzeżeniem.

Jak widać, kolory mają duże znaczenie w marketingu. Należy dobierać je z rozwagą i umiejętnie ze sobą łączyć – dzięki temu uzyska się najlepsze rezultaty.

Materiał wykonania i ozdobne elementy opakowania

Wygląd opakowania to oczywiście nie tylko jego kolory. Ważny jest m.in. materiał jego wykonania. Pod tym względem należy wziąć pod uwagę nie tylko rodzaj produktu i sposób jego przechowywania, lecz także ponownie upodobania odbiorców. Dobrym i coraz częściej wybieranym rozwiązaniem są opakowania z ekologicznych materiałów. Świadomość na temat ochrony środowiska rośnie wśród konsumentów, dlatego docenią oni taki wybór.

Tym, co przyciąga wzrok, są również elementy ozdobne opakowania. Najczęściej dodatkowe dekoracje są umieszczone na etykietach produktów. Wybór uszlachetnień jest duży. Największą popularnością cieszą się złocenia i srebrzenia. Inne rozwiązania to m.in. lakierowanie nadające efekt błysku lub matu, laminowanie różnymi foliami oraz tworzenie ciekawego efektu wypukłości.