piątek, 24 lipiec 2020 19:46

5 roślin, które pomogą ci wzmocnić odporność

wzmacnianie odporności wzmacnianie odporności

5 roślin, które znajdziesz w swojej kuchni lub w ogrodzie. 5 bohaterów sezonu zwiększonego za-chorowania na przeziębienie i grypę. Bogactwo witamin, minerałów i składników, dzięki którym walka o zdrowie oraz przeciwdziałanie bakteriom i wirusom jest o wiele łatwiejsza. Poznaj rośliny, które pomogą ci wzmocnić odporność.

 

Imbir

Stosowany od wieków nie tylko w sztuce kulinarnej, ale też w medycynie naturalnej imbir to panaceum na przeziębienie, kaszel, ból gardła oraz inne choroby, np. związane z problemami trawiennymi i układem krążenia. Ma także działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalnie, a napary z jego dodatkiem rozgrzewają podczas choroby – jest więc naturalnym sposobem na to, jak wzmocnić odporność i zwalczyć infekcje. Swoje lecznicze działanie zawdzięcza zawartości witamin: C, B1, B2, E, A i K, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, fosforu, magnezu, cynku, potasu oraz olejków eterycznych: zinferonu i gingerolu.

Żeń-szeń

Wszechlek – tak inaczej nazywany jest żeń-szeń. Nie bez powodu, ponieważ to jedna z najsilniej działających leczniczo roślin. Jego właściwości odkryto już 4000 lat temu w Chinach. Korzeń żeń-szenia może osiągać nawet kilkadziesiąt lat, a im starszy, tym większa jest jego wartość dla medycyny naturalnej. Zawiera substancje zwane ginsenozydami oraz oligo- i polisacharydy, które mają poprawiać jakość życia i ogólne samopoczucie. Roślina ta opóźnia starzenie, wpływa na wydolność organizmu, pozytywnie działa na pamięć i koncentrację. Ponadto wzmacnia odporność na stres oraz przeciwdziała infekcjom.

Aloes

Sok oraz żel pozyskiwane z aloesu uzbrojonego, prawdziwego lub drzewiastego zawierają setki składników leczniczych. Należą do nich m.in. witaminy: C, A i te z grupy B, cynk, potas, miedź, molibden, kwasy organiczne, aloina A i B, antraglikozydy oraz działające przeciwzapalnie i bakteriobójczo olejki eteryczne. Żelem z aloesu można smarować podrażnioną i poranioną skórę, a sok warto pić dla poprawy odporności.

Acerola

Wiśnia z Barbadosu, czyli acerola, to jedno z najlepszych źródeł witaminy C. Już 1 g rośliny zawiera aż 225 mg tej cennej dla zachowania odporności substancji. Dla porównania – aby zyskać tyle samo witaminy C z cytryn, należałoby zjeść aż kilogram tych owoców. Dzięki aceroli organizm może produkować przeciwciała oraz skutecznie walczyć z chorobami.

Aronia

Pochodząca z Ameryki Północnej aronia to ciemnofioletowy, cierpki owoc pełen antyoksydantów, witamin oraz minerałów. Jest dobrym źródłem witaminy C, B2, B6, P, A, E oraz jodu, miedzi, manganu i molibdenu. W 100 g znajduje się także aż ok. 2000 mg polifenoli, czyli cennych składników prozdrowotnych, które przeciwdziałają powstawaniu infekcji oraz chorób przewlekłych. Picie soku lub syropu z aronii wpływa także na poprawę odporności.

Czytany 146 razy

Media

artykuły sponsorowane copywriting

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.