Kompleksowe usługi pogrzebowe
Jeżeli mowa o tym, co oferuje (lub powinien oferować) dobry zakład pogrzebowy to wyliczyć należy między innymi: transport zwłok, sprzedaż urn i trumien, załatwienie wszystkich formalności związanych z wystawieniem aktu zgonu, a także z ZUS, KRUS, organizację ceremonii pogrzebowej (zarówno w obrząku religijnym, jak i świeckim), przygotowanie miejsca pochówku czy prace kamieniarskie.
Dobry zakład pogrzebowy – jaki powinien być?
Ostatnia rzecz, do jakiej ma głowę rodzina w tak smutnym momencie, jak strata najbliższego, to formalności. Dlatego wybór doświadczonego i kompleksowego zakładu pogrzebowego jest tak ważny. Odciąży on pogrążonych w żałobie i zorganizuje godny pochówek. Nie do przecenienia w takiej sytuacji jest profesjonalne, rzetelne doradctwo. Nie można zapominać, że osoby, które zatrudnia zakład pogrzebowy, powinny cechować się empatią i delikatnością.
Nadzwyczajne położenie osób, które straciły kogoś bliskiego wymaga odpowiedniego podejścia. Klienci zakładu powinni być traktowani z wyczuciem, wsparciem i przede wszystkim powinni wiedzieć, że mogą liczyć na kompetencje pracowników. Odpowiedzialność za sprawy formalne i doradctwo w organizacji musi być na najwyższym poziomie, aby te trudne momenty przeminęły w jak najmniej nerwowej atmosferze.
Zakład pogrzebowy – jaki wybrać?
W chwili, gdy trzeba zdecydować się na usługi zakładu pogrzebowego, większość osób wybiera firmę, która jest najbliżej albo została polecona przez kogoś, kto korzystał już z jej usług.Warto jednak sprawdzić, jak prezentują się różne zakłady reklamujące się w sieci. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce frazę „zakłąd pogrzebowy” i dodać nazwę interesującej nas miejscowości lub wpisać „cmentarz puszczykowo”, jeżeli to tam chcemy pochować bliskiego. Następnie można poczytać opinie klientów zakładu i zapoznać się z ofertą i historią firmy. Dobrze, jeżeli na stronie firmy znajdzie się zakładka „księga podziękowań” lub inny rodzaj referencji od osób, które skorzystały z usług zakładu. Pracownicy firmy działąjącej w tak trudnej i specyficznej branży powinni tratować swoją pracę jak powołanie, mieć indywidualne podejście do klienta i wnieść wiele zrozumienia do obsługi i rozmowy.
Konieczne jest też zapoznanie się z ważnymi informacjami zamieszczonymi przez firmę na witrynie. Pozwoli to na usprawnienie całej procedury. Dowiedzieć można się między innymi, w jakim rejonie działa zakład oraz jakie dokumenty są konieczne przy pogrzebie (zazwyczaj są to: karta/akt zgonu, dowód osobisty zmarłego, legitymacja ZUS, dokument osobisty osoby zlecającej usługę).