Dekoracje przestrzeni biurowej a przepisy – podstawowe informacje
Trudno wyobrazić sobie biuro, w którym znajdują się jedynie biurka, krzesła i proste regały. Taka przestrzeń wydaje się surowa i mało zachęcająca. Przytulność i uczucie komfortu – zarówno dla pracowników, jak i klientów – są niezwykle istotne. Gustownie urządzona przestrzeń wywołuje pozytywne wrażenie i na pewno dobrze świadczy o przedsiębiorstwie.
Trzeba zaznaczyć, że ustawodawca nie sprecyzował zasad, na jakich firma może ująć wydatki na dekoracje od kosztów uzyskania przychodu czy też odliczyć VAT z faktur dokumentujących zakup. Przyjęto zatem, iż w takim przypadku stosuje się zasady ogólne. Co to oznacza w praktyce? Podatnik może odliczyć VAT w takim zakresie, w jakim zakupione elementy dekoracyjne są wykorzystywane do świadczenia czynności podlegających opodatkowaniu.
Obowiązujące przepisy podatkowe
Zagłębiając się bardziej w przepisy znajdziemy informację, że związek takich zakupów ze świadczonymi przez firmę usługami może mieć charakter bezpośredni (np. w przypadku towarów do dalszej sprzedaży) lub pośredni. Ze związkiem pośrednim mamy do czynienia, kiedy nabyte przedmioty wpływają na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości oraz pośrednio rzutują na generowane przychody.
Najważniejszą zasadą jest logiczne i ekonomiczne uzasadnienie wydatków na dekoracje. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, poznaj opinie eksperta z Salonów Agata na stronie magazynprzedsiebiorcy.pl. Warto wiedzieć, co można wliczyć w koszta firmy i na jakich warunkach to zrobić.
Wydatki na wystrój biura – o tym musisz wiedzieć!
Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że odpowiedni wystrój pomieszczeń wpływa na kontakty z kontrahentami oraz podnosi zadowolenie i efektywność pracowników. Z reguły zakup kwiatów (ciętych i doniczkowych), obrazów, dywanów czy zasłon nie wymaga długiej i zawiłej argumentacji. Jak wcześniej wspomniano, wszystko to ma pośredni wpływ na prowadzoną działalność. Pozytywne wrażenie wywołane przez schludne i estetyczne wnętrza na pewno bardziej zachęci potencjalnych klientów, aniżeli surowe i pozbawione gustu pomieszczenie.
W przypadku wystroju pomieszczeń, w których przyjmowani będą klienci, należy udowodnić, iż poniesione koszty nie są wydatkami na reprezentację. Tych z kolei nie można odliczyć od kosztów uzyskania przychodu. Wydatki na reprezentację z reguły cechują się ekskluzywnością oraz ponadprzeciętnością, a ich celem jest wykreowanie odpowiedniego wizerunku firmy.