Ale jazdy na rowerze nie trzeba tylko traktować przez pryzmat rekreacji, wszak na jednośladzie można też dojeżdżać do pracy. Takie rozwiązanie jest wygodne, zdrowe i co ważne tanie. W końcu chyba każdy wie, ile obecnie kosztuje benzyna. Oczywiście tutaj pojawia się ważne pytanie, czyli jak wybrać rower, na którym można jeździć do pracy? Koniecznie poznajcie odpowiedź na nasze pytanie.
Jaki rower wybrać?
Na pewno nie trzeba kierować się ceną, bo prawda jest taka, iż można znaleźć dobre jednoślady, które wcale nie muszą być bardzo drogie. W tym przypadku najlepiej postawić na jednoślady, które doskonale nadają się do jazdy po asfalcie, chodnikach, ale też sprawdzą się w przypadku nierówności. I tutaj mamy na myśli oczywiście rowery miejskie. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że do jazdy w miejskim terenie, jak sama nazwa wskazuje, jest wręcz idealny. Jednocześnie rowery miejskie wcale nie są drogie. Gwarantujemy, że naprawdę świetne modele, choćby te firmy Romet, możecie zakupić nawet za mniej niż 2000 złotych, a zyskacie dobry rower, którym możecie pokonywać codziennie wcale nie małe odległości. Alternatywą dla rowerów miejskich są rowery trekkingowe, które sprawdzą się nawet w nieco trudniejszych warunkach. Zarówno rowery szosowe, jak i miejskie wyróżniają się totalną prostotą. Mają mało dodatkowych komponentów. Wiele osób uważa, że ich wadą jest masa, ale prawda jest taka, że owszem są cięższe niż rowery szosowe, ale jednak w tym przypadku masa nie ma zupełnie znaczenia i co ważne w żaden sposób nie wpływa na komfort jazdy. Pamiętajcie też, że jeżeli szukacie jednośladu, którym pokonacie nie tylko „miejską dżunglę”, ale też wzniesienia czy ścieżki w lesie, to jednak rower trekkingowy będzie dla Was lepszym wyborem.
Rowery stylowe, czyli „S” jak styl
Rowery stylowe to kategoria naprawdę szeroka, bo w sumie dla każdego słowo „styl” może oznaczać coś innego. Można zdecydować się na klasyczne modele rowerów miejskich inspirowane rowerami holenderskim. Ale można też postawić na coś nowocześniejszego, czyli rowery utrzymane w stylu industrialnym. Są surowe, ale zarazem eleganckie. A jeżeli lubicie nieco blichtru i zdecydowanie chcecie się wyróżnić, to rowery w stylu glamour będą dla Was idealne. Oczywiście to nadal nie koniec możliwości, bo dostępne są też rowery stylowe, które utrzymane są w stylistyce retro. Rzeczywiście także zachwycają. Aż można pokusić się o stwierdzenie, że przy wyborze czeka Was iście „rowerowy zawrót głowy”. Jedno jest pewne – każdy z Was znajdzie coś dla siebie. Ale poza estetyką zwróćcie uwagę na jakość podzespołów. Dobre hamulce, a do tego błotniki. Te ostatnie sprawią, że nie tylko Wasze ubranie pozostanie czyste, ale też jednoślad będzie mniej ubrudzony. Błotniki są niezbędne, szczególnie w deszczowe dni.
Wygoda rzecz ważna
Oczywiście wybierając jednoślad, na którym będziecie dojeżdżać do pracy, musicie zwrócić uwagę na wygodę. I kierując się właśnie tym parametrem na pierwszy plan znowu wysuwają się rowery miejskie. Dzięki budowie, a także ramie możecie przyjąć wyprostowana pozycję ciała, co w przypadku jazdy po mieście zapewni Wam maksimum komfortu. Ale i rowery szosowe dobrze się sprawdzą, bo w końcu nadają się nawet do długich wycieczek. Zwróćcie też uwagę na siodełko. I nie powinno ono być zbyt cienkie, bo siedzenie na nim wtedy na pewno nie będzie komfortowe. Co do zasady siodełko w damkach jest szersze niż w rowerach męskich, co rzecz jasna wynika z damskiej anatomii. Dobre siodełko amortyzuje też wstrząsy.
O bezpieczeństwie – krótko i na temat
Skoro już wiecie jaki rower wybrać, ale też wiecie, czym się kierować przy wyborze, to musimy jeszcze wspomnieć o bezpieczeństwie. W końcu ono jest najważniejsze. Tak naprawdę niezależnie czy będziecie jechać 10 minut, czy godzinę obowiązkowo powinniście założyć kask. Do tego przydadzą się ochraniacze na kolana oraz łokcie. Ale nie zapomnijcie też o odblaskach, które powinny znaleźć się nie tylko na rowerze, ale też Waszej odzieży. Kolejnym obowiązkowym elementem jest dzwonek rowerowy. W końcu pełni on funkcję informacyjną i ostrzegawczą zarazem. Nie zapomnijcie regularnie sprawdzać stanu technicznego jednośladu.