środa, 06 październik 2021 17:06

Jak ułatwić sobie rozpoczęcie walki z nadwagą?

bmi22 bmi22 pixabay

W ostatnim czasie coraz więcej osób zmaga się z nieprawidłową wagą.

Częstym problemem okazuje się zbyt duża waga, która może być wynikiem niektórych schorzeń, ale i nieprawidłowego trybu życia. Walkę z nadwagą warto rozpocząć już w jej początkowej fazie, gdyż będzie to łatwiejsze. Czynnikiem, który wskazuje na możliwość wystąpienia nadwagi jest wysokie BMI. Sprawdź, jak je obliczyć i jakie zmiany wprowadzić w życiu, by łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów.

Poznaj narzędzia, które ułatwią ci określenie stopnia nadwagi

BMI, czyli Body Mass Index można łatwo obliczyć samodzielnie. W tym celu warto skorzystać z nowych rozwiązań dostępnych w sieci. Przykładem może być tutaj specjalny kalkulator dostępny na stronie: https://bmi22.pl/. Co ciekawe, przy pomocy tego kalkulatora podając wszystkie dane, o które jesteś proszony obliczysz także takie czynniki jak WHR, WHRT, BSA, PPM, CPM. To w znacznym stopniu pomoże ci ustalić, czy twoja waga jest prawidłowa, a także czy tkanka tłuszczowa nie jest zbyt obszerna. Warto tutaj wspomnieć również o tym, że na stronie tej znajdziesz także wiele przydatnych wskazówek, w jaki sposób można bezpiecznie zrzucić zbędne kilogramy.

Zmień swoje nawyki żywieniowe – jedz zdrowiej i gub kilogramy

Kiedy już określisz, czy masz nadwagę, warto rozpocząć działania. Jednym z nich jest zmiana nawyków żywieniowych. Dzięki temu nie tylko łatwiej będzie zrzucić zbędne kilogramy. Będziesz czuć się lepiej i co istotne, będziesz zdrowszy. Odpowiednia dieta może bowiem zminimalizować ryzyko występowania wielu chorób określanych jako cywilizacyjne. Przy komponowaniu diety kieruj się zaleceniami, jakie znajdziesz w tzw. piramidzie żywieniowej. Dobrze też zawsze skonsultować się ze specjalistą z zakresu dietetyki, który pomoże ci opracować dietę dla siebie. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób o określonych wymaganiach żywieniowych. Przykładem mogą być tutaj nietolerancje czy alergie pokarmowe, ale też takie choroby jak nadciśnienie czy cukrzyca. Początkiem zmiany nawyków żywieniowych może być rezygnacja ze słodkich i słonych przekąsek, a także zmniejszenie stosowania używek.

Ruszaj się więcej – zadbaj o swoją kondycję i zdrowie

Dla uzyskania prawidłowej wagi ciała potrzebny jest też regularny ruch. Wiele osób jest często przerażonych faktem, że musi zmienić swój sposób życia i być bardziej aktywnymi. Jednak warto tutaj podkreślić, że na początek nie musi to być bardzo intensywna aktywność.  Warto rozpocząć od codziennych spacerów, które stopniowo będą coraz dłuższe. W celu zwiększenia ich efektywności, można dodać pewne łatwe ćwiczenia, które można wykonywa w czasie spacerów. Ciekawym rozwiązaniem może być także uprawianie nordik walkingu. Oprócz tego, na poprawę kondycji dobrze wpływa jazda na rowerze, a także pływanie. Jeżeli nie ma ku temu przeciwwskazań, dobrze jest raz na jakiś czas wybrać się na saunę. Pozwoli ona się zrelaksować, a także poprawi wydolność organizmu. Co wpłynie także na łatwość wykonywania kolejnych ćwiczeń.