Od butów wojskowych na olimpiadę
Początki marki adidas sięgają 1920 r., kiedy to Adolf Dressler postanowił zająć się ręczną produkcją obuwia. Szył buty z płótna namiotowego, a podeszwę robił z gumowej uszczelki do zbiornika na paliwo. Nieustannie jednak udoskonalał tę technologię, bo jego celem było szycie obuwia dla lekkoatletów. Sam był zapalonym miłośnikiem sportu i dlatego obrał ten kierunek w produkcji obuwia.
W 1924 r. wraz z bratem Rudolfem stworzył swoją pierwszą fabrykę Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Celem obu braci było produkowanie dobrego obuwia sportowego, dlatego stale udoskonalali technologię. W efekcie buty z fabryki Dresslerów miała na nogach niemiecka lekkoatletka na Igrzyskach Olimpijskich w 1928 r. Kolejnym rokiem przełomowym był rok 1936, kiedy to podczas Igrzysk Olimpijskich w Monachium czarnoskóry biegacz Jessi Owens w butach od braci Dressler zdobył 4 medale.
Rodzinne niesnaski i początek marki adidas
Niestety nadeszła wojna i fabryka przestawiła się na produkcję butów dla żołnierzy Wermachtu. Po wojnie jednak bracia nie mogli się dogadać, a rodzinne niesnaski im w tym zupełnie nie pomagały. W efekcie nastąpił rozłam i w 1948 r. bracia rozeszli się w dwie różne strony. Adolf stworzył markę adidas (od pierwszych 3 liter imienia i nazwiska), a Rudolf otworzył swoją fabrykę obuwia sportowego pod nazwą Puma.
Po rozstaniu z bratem Adolf jednak nie osiada na laurach, nadal rozwija produkcję, udoskonala technologię, a z pomocą syna tak rozwija firmę, że buduje kolejne fabryki. W 1960 r. na Igrzyskach Olimpijskich w Rzymie buty adidas ma 75% sportowców z całego świata.
Kolejne kroki milowe
Na początku lat 60. fabryka rozszerza działalność o stroje sportowe i dresy, a później akcesoria sportowe do uprawiania sportów różnego typu. Nadal wzrastała sprzedaż i asortyment, mimo iż po śmierci Adolfa za sterami firmy zasiadła jego żona, a potem syn. Niestety zmarł on w 1987 r. i w tym momencie firma przestała być biznesem rodzinnym. Pojawili się zewnętrzni inwestorzy, najpierw jeden, a zaraz potem drugi, Robert Dreyfuss, który postawił na marketing. W ten sposób uzyskał miażdżącą przewagę nad swoimi rywalami w Europie i stał się drugim co do wielkości producentem sportowym na świecie.
Więcej na: active.sklep.pl