Wydrukuj tę stronę
piątek, 11 styczeń 2019 18:12

Psychologia klienta - co zrobić, aby przyciągnąć do siebie ludzi

Świat dynamicznie się zmienia, a wraz z nim ludzie. Moda przemija, telefony są coraz lepsze, a jedzenie bardziej wymyślne. Żeby spełnić oczekiwania innych, trzeba iść do przodu. Dlatego tak ważnym jest przeniesienie biznesu na płaszczyznę online. To pierwszy krok do robienia reklamy, zdobycia większej ilości klientów i ułatwienia sobie (i innym) życia. Drugim krokiem jest inwestycja w program do rezerwacji wizyt.

Era “niekontaktowych”

Aktualnie, ludzie w większości są introwertykami, dlatego nienawidzą rozmawiać przez telefon. Nie bez powodu wymyślono SMS-y, messengera czy inne komunikatory, które pozwalają porozumiewać się bez otwierania ust. Nie jesteś w stanie sprawdzić, ile klientów zrezygnowało z twoich usług tylko przez to, że musieliby doprowadzić do bezpośredniej konfrontacji. Dlatego warto rozejrzeć się za programem do rezerwacji wizyt, który udostępni im możliwość umówienia się przez internet.

Cyfrowa więź

Większość systemów do umawiania wizyt wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom twoich klientów. Możliwość wysyłania powiadomień SMS-owych, które przypominają o nadchodzącej wizycie, to najpopularniejsza funkcja występująca w większości z nich. Wiele oferuje szablony wiadomości na różne okazje: święta, urodziny, ważne wydarzenia - to nie tylko sprawia uśmiech na twarzy klienta, ale również buduje jego więź z firmą. Co ważne, możesz także sam dostosować swoją ofertę do potrzeb osób, które korzystają z twoich usług - wystarczy znaleźć do tego program, który zapisuje informacje o klientach i bada ich preferencje. Możliwości jest mnóstwo, a każda z nich przyciąga kolejnych internautów.

Opinia najlepszą reklamą

Zakup programu do rezerwacji daje jeszcze więcej korzyści, w tym możliwość otrzymania pisemnej opinii od klienta. Im więcej dobrych recenzji, tym więcej klientów - w ten sposób twój salon zyskuje renomę, która sama w sobie jest reklamą. Ludzie chętniej wybierają salony z dużą ilością komentarzy, dlatego na samym początku warto zadbać, żeby po dokonaniu wizyty zostawili swoją ocenę. Można ich do tego zachęcić, dając określoną zniżkę na kolejną wizytę, jeśli tylko zostawią opinię. Warto jednak pamiętać, że najlepszą wizytówką salonu są świetnie wykonane usługi i miły personel. Do takich miejsc zawsze chce się wracać.