Czemu skóra?
Kurtki motocyklowe najczęściej wykonane są ze skóry i jest to w dużym stopniu związane, z tym że jeszcze jakiś czas temu produkcja ubrań nie była na tak zaawansowanym poziomie i wtedy wykonywało się je ze skóry zwierzęcej. Był to materiał naturalny i przede wszystkim ciepły, a jak wszyscy doskonale wiemy ubranie to jedyna warstwa izolująca motocyklistę od warunków atmosferycznych. Dodatkowo kurtka motocyklowa ma także stanowić ochronę podczas nieszczęśliwych upadków, dlatego obecnie wyposaża się je w szereg umocnień i akcesoriów.
Producenci kurtek
Skoro wróciliśmy do współczesności, trzeba stwierdzić, że rynek kurtek motocyklowych rysuje się dzisiaj bardzo szeroko. Wszyscy czołowi producenci z branży motocyklowej dbają o to, aby w ich ofercie widniało przynajmniej parę modeli odzieży wierzchniej dla fanów marki. Jednym ta produkcja wychodzi lepiej innym gorzej. Warto także zwrócić także uwagę na firmy, które w swoim portfolio nie mają żadnego modelu motoru, jednak produkcja ubrań z tej kategorii wychodzi im doskonale.
Jaka powinna być dobra kurtka?
Jeśli chodzi o kurtki motocyklowe, to powinny wyróżniać się one kilkoma funkcjonalnościami. Jedna z nich już została zasygnalizowana, mianowicie ochrona przed chłodem i wiatrem. Na motorze jeździ się w różnych warunkach, a (przynajmniej na razie) nie można w nich włączyć ogrzewania, które mogłoby podwyższać temperaturę w kabinie. Druga funkcjonalność, jaką powinny spełniać kurtki to z kolei przepuszczalność powietrza. Logiczne jest, że ciężko znaleźć materiał, który z jednej strony nie przepuszcza chłodu, a z drugiej pozwala odprowadzać ciepłe powietrze z zewnątrz, aczkolwiek kurtki motocyklowe bardzo często wyposażone są w system specjalnych zamków, które pozwalają uchylić niektóre części w przypadku, gdy właścicielowi jest za gorąco. Dodatkowo niektóre kurtki motocyklowe wyposażone ą w specjalne wzmocnienia plastikowe, które chronią ciało w przypadku upadku. Charakterystycznym elementem kurtek motocyklowych są grafiki, które mogą symbolizować przynależność do konkretnej grupy motocyklowej, lub po prostu zdobić i dodawać charyzmy.