Wydrukuj tę stronę
środa, 16 wrzesień 2020 13:00

Salon kosmetyczny - mobilny czy stacjonarny?

Technik usług kosmetycznych z Krakowa Technik usług kosmetycznych z Krakowa

Wiele doświadczonych kosmetyczek zastanawia się nad założeniem własnych działalności gospodarczych. Problem stanowi wybór między gabinetem mobilnym lub stacjonarnym - zarówno jeden, jak i drugi może wiązać się z pewnym ryzykiem oraz trudnościami zależnymi od wielu czynników. Przybliżamy wady i zalety obu tych rozwiązań, które mogą ułatwić podjęcie decyzji.

 

Mobilny salon kosmetyczny - czy warto?

    Prowadzenie mobilnego salonu kosmetycznego ma sporo zalet. Po pierwsze, odpadają wysokie koszty za wynajem lokalu, czynsz, media, wyposażenie czy usługi firmy sprzątającej. Salon mobilny nie musi również spełniać tylu regulacji prawnych, co tradycyjny. Technik usług kosmetycznych z Krakowa, który decyduje się na świadczenie usług z dojazdem do klienta, musi zainwestować jedynie w przenośne stanowisko pracy oraz niezbędne akcesoria i kosmetyki. Forma ta jest nadal stosunkowo nowa na rynku, dlatego większość właścicielek salonów mobilnych nie musi martwić się o ewentualną konkurencję. Zapracowane klientki, które nie mają czasu na wizytę w stacjonarnym salonie kosmetycznym, chętniej wybiorą usługi świadczone w ich własnych domach. Ze względu na elastyczne godziny pracy, rozwiązanie to jest również bardzo korzystne dla młodych mam, które nie chcą rezygnować z życia zawodowego lub mają problem ze znalezieniem zatrudnienia. 

    Taki charakter działalności nie jest jednak wolny od wad. Kosmetyczka, która zdecyduje się na prowadzenie mobilnego salonu musi liczyć się z koniecznością posiadania samochodu oraz kosztami dojazdów. Na przenośny kombajn kosmetyczny z całym wyposażeniem musi ona przeznaczyć nawet 10 tysięcy złotych, a jej usługi i tak będą uboższe niż w przypadku salonu tradycyjnego.

Stacjonarny salon kosmetyczny - wady i zalety

    Kosmetyczka może również rozważyć otwarcie stacjonarnego gabinetu. Jego ogromną zaletą jest możliwość rozszerzenia oferty i świadczenia zabiegów z wykorzystaniem sprzętu, którego nie da się przenosić. Tradycyjne placówki cieszą się zazwyczaj większą renomą i zaufaniem, a także przynoszą duże dochody. Kosmetyczka ma możliwość powieszenia swoich certyfikatów oraz dyplomu ukończenia szkoły policealnej w Krakowie, dzięki czemu klientki są pewne, że mają do czynienia z profesjonalistką. Może ona również tworzyć dodatkowe stanowiska i zatrudnić specjalistki, które będa zajmowały się np. manicurem i pedicurem. 

    Działalność stacjonarna wiąże się jednak z koniecznością poniesienia wielu wydatków m.in. za wynajem lub kupno lokalu, umeblowanie, sprzęt, media, narzędzia czy akcesoria. Przez pierwsze miesiące salon prawodpodobnie nie będzie przynosił zadowalających dochodów, które wystarczą na pokrycie kosztów jego utrzymania, dlatego kosmetyczka będzie musiała przygotować się na tę okoliczność wcześniej. Problem stanowi również duża konkurencja - w przypadku salonu stacjonarnego ogromne znaczenie będzie miała dobra reklama, unikalne oferty, przystępne ceny oraz dogodna lokalizacja.