Wydrukuj tę stronę
niedziela, 20 lipiec 2014 20:37

Trzy, dwa, jeden! Czas na przysiady!

Wykonywanie przysiadów Wykonywanie przysiadów

Przysiady to najprostsze ćwiczenie pozwalające na wymodelowanie naszych nóg i pośladków. Znamy je od najmłodszych lat, setki razy powtarzane na gimnastyce w przedszkolu, później na wf-ie w szkole – zawsze w ten sam sposób. Zastanawiałaś się kiedyś nad tym, czy wykonujesz go poprawnie?

 

Źle wykonywane przysiady mogą prowadzić do kontuzji, nadmiernego obciążenia stawów, a już na pewno spowodują, że zaczniemy ich unikać. A szkoda, ponieważ prawidłowo wykonywane pozwalają zadbać o kondycję naszych stawów, kształtują pupę, wzmacniają mięśnie. Wystarczy, że zwrócisz uwagę na kilka rzeczy, gotowa? To zaczynamy:

 

1.Stań tak, jak zawsze przed wykonaniem przysiadu. Spójrz w dół. Czy twoje nogi są rozstawione mniej więcej na szerokość barków? (nie musi być idealnie, ma być wygodnie). Czy twoje stopy są skierowane na zewnątrz? Jeśli nie, koniecznie to skoryguj.

2.Teraz zwróć uwagę na swoje kolana; czy są lekko ugięte, czy może sztywno wyprostowane? Powinny być ugięte, to odciąża stawy i zapobiega kontuzjom.

3.Idziemy wyżej, zwróć uwagę na swój tułów: zapewne stoisz tak, jak ci wygodnie, jesteś rozluźniona. To również błąd. Dla zwiększenia efektywności tego typu ćwiczeń powinnaś być wyprostowana i mieć wciągnięty brzuch. 

4.Teraz ręce. Co z nimi robisz? Właściwie to nie ma aż tak dużego znaczenia, pamiętaj tylko, aby nie zwisały bezczynnie. Wystaw je przed siebie, lub zsynchronizuj z ruchami twojego ciała podczas wykonywania przysiadu,

 

Prawidłową postawę masz już opanowaną, teraz przejdziemy do tego, jak poprawnie wykonać sam przysiad:

1.W czasie schodzenia w dół nie łącz kolan.

2.Staraj się wysuwać biodra do tyłu, mniej więcej tak, jakbyś siadała na krześle.

3.Oddychanie również jest ważne! Pamiętaj: dół – wdech, góra – wydech. Świadome oddychanie przyspieszy krążenie, przygotuje twój organizm na wysiłek i pomoże uniknąć zakwasów. 

4.Po podniesieniu się, napnij mocno pośladki i wypnij miednicę do przodu.

Czytany 2678 razy

Artykuły powiązane

  • Jak walczyć z nadpotliwością? Jak walczyć z nadpotliwością?

    Pocenie się to sposób, w jaki ciało reguluje swoją temperaturę. Mimo to niektórzy mogą doświadczać niepożądanego nadmiernego pocenia się w pewnych sytuacjach. Istnieje kilka strategii do walki z nadpotliwością.

  • Czym jest badanie USG jamy brzusznej? Czym jest badanie USG jamy brzusznej?

    Obrazowanie ultradźwiękowe brzucha wykorzystuje fale dźwiękowe do tworzenia obrazów struktur w górnej części brzucha. Służy do diagnozowania bólu lub wzdęć (powiększenia) i oceny nerek, wątroby, pęcherzyka żółciowego, przewodów żółciowych, trzustki, śledziony i aorty brzusznej. Ultradźwięki są bezpieczne, nieinwazyjne i nie wykorzystują promieniowania jonizującego.

  • Przebieg wizyty w przychodni kardiologicznej Przebieg wizyty w przychodni kardiologicznej

    Osoby, u których zdiagnozowana została choroba serca, powinny regularnie odwiedzać kardiologa. Jednak bywa, że spotkanie z tego typu specjalistą, zostaje zalecone przez lekarza pierwszego kontaktu, ze względu na charakter dolegliwości odczuwanych przez pacjenta.

  • Kiedy zalecane jest wykonanie echa serca? Kiedy zalecane jest wykonanie echa serca?

    Bywa, że podczas wizyty u kardiologa okazuje się, że wskazane jest zrobienie dodatkowych badań, aby stwierdzić co dokładnie dolega pacjentowi. Zwykle lekarz zleca wówczas m.in. echokardiografię, która wykorzystując fale ultradźwiękowe, umożliwia uzyskanie obrazu serca i ocenę jego stanu.

  • Odżywki i suplementy - wszystko, co musisz o nich wiedzieć Odżywki i suplementy - wszystko, co musisz o nich wiedzieć

    Na rynku kosmetycznym i farmaceutycznym każdego dnia pojawiają się coraz to nowsze suplementy i odżywki. Ich liczba sprawia, że nie wiemy, na co się zdecydować. Kierujemy się reklamą, ceną i opiniami znajomych. Jednak to nie wszystko, o czym powinniśmy pamiętać sięgając po popularne specyfiki... 

Media

Znajdź najtaniej w tysiącach sklepów w Polsce