×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 642.

 Wydrukuj tę stronę
niedziela, 20 lipiec 2014 20:37

Trzy, dwa, jeden! Czas na przysiady!

Wykonywanie przysiadów Wykonywanie przysiadów

Przysiady to najprostsze ćwiczenie pozwalające na wymodelowanie naszych nóg i pośladków. Znamy je od najmłodszych lat, setki razy powtarzane na gimnastyce w przedszkolu, później na wf-ie w szkole – zawsze w ten sam sposób. Zastanawiałaś się kiedyś nad tym, czy wykonujesz go poprawnie?

 

Źle wykonywane przysiady mogą prowadzić do kontuzji, nadmiernego obciążenia stawów, a już na pewno spowodują, że zaczniemy ich unikać. A szkoda, ponieważ prawidłowo wykonywane pozwalają zadbać o kondycję naszych stawów, kształtują pupę, wzmacniają mięśnie. Wystarczy, że zwrócisz uwagę na kilka rzeczy, gotowa? To zaczynamy:

 

1.Stań tak, jak zawsze przed wykonaniem przysiadu. Spójrz w dół. Czy twoje nogi są rozstawione mniej więcej na szerokość barków? (nie musi być idealnie, ma być wygodnie). Czy twoje stopy są skierowane na zewnątrz? Jeśli nie, koniecznie to skoryguj.

2.Teraz zwróć uwagę na swoje kolana; czy są lekko ugięte, czy może sztywno wyprostowane? Powinny być ugięte, to odciąża stawy i zapobiega kontuzjom.

3.Idziemy wyżej, zwróć uwagę na swój tułów: zapewne stoisz tak, jak ci wygodnie, jesteś rozluźniona. To również błąd. Dla zwiększenia efektywności tego typu ćwiczeń powinnaś być wyprostowana i mieć wciągnięty brzuch. 

4.Teraz ręce. Co z nimi robisz? Właściwie to nie ma aż tak dużego znaczenia, pamiętaj tylko, aby nie zwisały bezczynnie. Wystaw je przed siebie, lub zsynchronizuj z ruchami twojego ciała podczas wykonywania przysiadu,

 

Prawidłową postawę masz już opanowaną, teraz przejdziemy do tego, jak poprawnie wykonać sam przysiad:

1.W czasie schodzenia w dół nie łącz kolan.

2.Staraj się wysuwać biodra do tyłu, mniej więcej tak, jakbyś siadała na krześle.

3.Oddychanie również jest ważne! Pamiętaj: dół – wdech, góra – wydech. Świadome oddychanie przyspieszy krążenie, przygotuje twój organizm na wysiłek i pomoże uniknąć zakwasów. 

4.Po podniesieniu się, napnij mocno pośladki i wypnij miednicę do przodu.

Czytany 2599 razy

Artykuły powiązane

Media

Znajdź najtaniej w tysiącach sklepów w Polsce