Polecane artykuły

  • 1
  • 2
  • 3

niedziela, 05 styczeń 2014 20:50

Luksus ukryty we flakonie Chanel No 5

O tych perfumach nie trzeba zbyt wiele mówić. Synonim luksusu i niedościgniony wzorzec. Zapach został stworzony 92 lata temu, jednak do dziś nikomu nie udało się stworzyć perfum równie dobrych. 

Wszystko zaczęło się od Francuza- Ernesta Beaux, który w 1917 roku stworzył recepturę perfum. Na rynek wprowadziła je młoda i dosyć kontrowersyjna na tamte czasy projektantka Gabrielle Coco Chanel. 

Data wprowadzenia na rynek jest dosyć niejednoznaczna, ponieważ wyróżnia się dwie: oficjalną i nieoficjalną. Oficjalna odbyła się w połowie 1922 roku, jednak Coco pierwsze 100 flakoników otrzymała rok wcześniej w okolicach Bożego Narodzenia i rozdała swoim najlepszy klientom w ramach testu.

Zapach składał się z około 80 składników. Do najważniejszych z nich zaliczyć można  bazę stworzoną z wetywerii, wanilii, ambry oraz drzewa sandałowego,nuta serca złożona z: róży stulistnej, lilii i specjalnej odmiany jaśminu, a nuta głowy to:nerola, cytryna, bergamotka oraz aldehydy.

Perfumy powstały w wyniku wielu prób, czego efektem było dziesięć różnych zapachów. Spośród wszystkich kompozycji Coco wybrała pozycję nr 5. Często można usłyszeć, że właśnie stąd wzięła się nazwa zapachu. Inna wersja głosi, że piątka była ulubioną cyfrą projektantki.

Produkcja perfum odbywała się we Francji, jednak podczas II wojny światowej zaistniała konieczność przeniesienia fabryki do New Jersey. Materiały do produkcji przewożono z Francji, jednak sama Coco mówiła, że perfumy nie pachniały już tak samo. Po wojnie produkcja znów ruszyła we Francji, gdzie trwa do dnia dzisiejszego. 

O wyjątkowości Chanel No 5 świadczą także gwiazdy, które promują perfumy. Wśród nich znalazły się ikony takie jak Marylin Monroe, Vanessa Paradis czy Audrey Tatou. 

 

 

Czytany 1356 razy

Artykuły powiązane

  • Wyjątkowy wygląd flakonów Wyjątkowy wygląd flakonów

    Dzisiejszy rynek perfum to pewnego rodzaju walka o konsumenta, który zamówi zapach oprawiony w atrakcyjny flakonik. Ta walka to wielkie kampanie marketingowe, które mają na celu zbudowanie samej marki, to również coraz to nowsze pomysły na wyjątkowe zapachy, a także na wygląd flakonów perfum.

  • Owocowo-kwiatowa woda perfumowana dla kobiet NOU Secret Blanc Owocowo-kwiatowa woda perfumowana dla kobiet  NOU Secret Blanc

    Woda perfumowana NOU Secret Blanc dla nowoczesnych, dynamicznych kobiet, które nie boją się wyzwań. Prosta i elegancka, pełna tajemniczej świeżości. Ty wiesz najlepiej, co dla Ciebie dobre.

  • Yves Saint Laurent La Nuit de L’Homme L’Intense – czy warto kupić? Yves Saint Laurent La Nuit de L’Homme L’Intense – czy warto kupić?

    Choć to kolejna odsłona klasycznego Yves Saint Laurent La Nuit de L’Homme i być może niektórzy mają jej powoli dość, odsłona L’Intense zdecydowanie zasługuje na uwagę. To zapach, który zaskakuje, a jednocześnie podkreśla urok, siłę, odwagę i charyzmę każdego współczesnego mężczyzny. To idealne połączenie klasyki i nowoczesności, siły i delikatności, subtelności i typowej męskości. Jeśli lubisz takie kontrasty, z całą pewnością powinieneś przyjrzeć się im bliżej. Co znajdziesz w środku? I czy będzie to zaskoczenie na miarę wiosennych kontrastów wartych zmiany zapachu? O tym wszystkim kilka słów w najnowszym materiale.

  • Zestawy perfum w drogerii internetowej Sephora Zestawy perfum w drogerii internetowej Sephora

    Przymierzając się do zakupu nowego zapachu, często stajemy przed dylematem, czy kupić produkt w zestawie z np. żelem pod prysznic i balsamem do ciała, czy solo. Najczęściej różnica w cenie nie jest zbyt duża, ale szczególnie przy większych zakupach może mieć spore znaczenie.

  • Perfumy dla kobiet w różnym wieku - zobacz, jakie zapachy najczęściej wybierają Twoje rówieśniczki! Perfumy dla kobiet w różnym wieku - zobacz, jakie zapachy najczęściej wybierają Twoje rówieśniczki!

    Perfumy stanowią dla kobiety ważny dodatek do codziennego stroju i makijażu - podkreślają jej wyjątkową osobowość, wzmagają pewność siebie, zwracają uwagę otoczenia i przyciągają osobników płci przeciwnej. Dlatego panie z taką starannością wybierają swoje perfumy - starają się je dostosować nie tylko do wybranej okazji czy temperamentu, ale też do swojego wieku.

Media