piątek, marzec 29, 2024
piątek, 28 kwiecień 2017 16:13

Własna, nowoczesna strona internetowa

Czy małej firmie jest potrzebna własna strona internetowa? Dzisiaj, kiedy social media są tak bardzo rozwinięte, wydaje się to niepotrzebne. Czy tak jest naprawdę?

 

Każda firma powinna mieć swoje odbicie w internecie. Podobnie jak w realnym świecie również w internecie potrzebny jest adres i ustalone formy kontaktu z klientami. Dzisiaj większości informacji szuka się w internecie, dotyczy to również poszukiwania produktów i usług. Jak zaznaczyć swoją obecność w internecie i dać się znaleźć innym?

W internecie funkcjonuje bardzo dużo katalogów firm, do których można dodać swoje dane, łącznie z danymi kontaktowymi i ofertą. To dobre i tanie rozwiązanie, ale obarczone pewnym ryzykiem. Dane firmy mogą się zmienić, oferta również i wówczas trzeba zmieniać dane w wielu katalogach. Często jest to niemożliwe z kilku powodów: nie da się, trzeba zapłacić dodatkowo, brak kontaktu z administratorem zapomnieliśmy hasła, nie mamy czasu itd. Lepszym rozwiązaniem jest własna strona w popularnym portalu social media, jakim jest na przykład Facebook. To znakomite miejsce do przedstawiania własnej oferty, kontaktu z klientami, a nawet do reklamy. Jednak również Facebook zachęca do współpracy polecając najlepsze rozwiązanie jakim jest własna strona internetowa.

Własna strona internetowa jest tym miejscem, w którym wszystkie informacje o firmie są aktualne. Wystarczy podawać w katalogach adres internetowy firmy i nie trzeba zmieniać żadnych innych informacji. Na swojej stronie internetowej panujemy nad wszystkim, co tam zamieścimy. Możemy stworzyć mała stronę w formie wizytówki albo rozbudować ja o aktualności i poradnik, a nawet o własny sklep internetowy (jeśli jest potrzeba).

Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa? Oczywiście winna być nowoczesna w formie, design warto zmieniać razem ze zmieniającymi się trendami. Warunek oczywisty to mobilność. W tym przypadku chodzi o to, żeby strona była wygodna do przeglądania na urządzeniach mobilnych, przede wszystkim na smart fonach. Jeżeli tego nie zrobimy, to pozbawiamy się połowy odwiedzających, a może nawet więcej. Stronę internetową warto zintegrować z Facebookiem oraz usługami Google, w tym Google dla Firm. Poprawia to widoczność strony w internecie (zobacz ofertę - https://pageandshop.pl/web/page/oferta).

Wielu drobnych przedsiębiorców nadal nie ma strony internetowej. Większość z nich zdaje sobie sprawę z konieczności wykonania i utrzymywania własnej strony www, ale obawia się kosztów, które rzeczywiście mogą być niemałe. Żeby ograniczyć wydatki warto wykorzystać możliwości jakie daje samodzielne wykonanie strony na platformach takich, jak Pageandshop.pl. W ramach niewielkiej, miesięcznej opłaty abonamentowej otrzymujemy możliwość wykonania i utrzymania strony www oraz wsparcie biznesowe i szkolenia w formie audio i wideo.