Każda firma powinna mieć swoje odbicie w internecie. Podobnie jak w realnym świecie również w internecie potrzebny jest adres i ustalone formy kontaktu z klientami. Dzisiaj większości informacji szuka się w internecie, dotyczy to również poszukiwania produktów i usług. Jak zaznaczyć swoją obecność w internecie i dać się znaleźć innym?
W internecie funkcjonuje bardzo dużo katalogów firm, do których można dodać swoje dane, łącznie z danymi kontaktowymi i ofertą. To dobre i tanie rozwiązanie, ale obarczone pewnym ryzykiem. Dane firmy mogą się zmienić, oferta również i wówczas trzeba zmieniać dane w wielu katalogach. Często jest to niemożliwe z kilku powodów: nie da się, trzeba zapłacić dodatkowo, brak kontaktu z administratorem zapomnieliśmy hasła, nie mamy czasu itd. Lepszym rozwiązaniem jest własna strona w popularnym portalu social media, jakim jest na przykład Facebook. To znakomite miejsce do przedstawiania własnej oferty, kontaktu z klientami, a nawet do reklamy. Jednak również Facebook zachęca do współpracy polecając najlepsze rozwiązanie jakim jest własna strona internetowa.
Własna strona internetowa jest tym miejscem, w którym wszystkie informacje o firmie są aktualne. Wystarczy podawać w katalogach adres internetowy firmy i nie trzeba zmieniać żadnych innych informacji. Na swojej stronie internetowej panujemy nad wszystkim, co tam zamieścimy. Możemy stworzyć mała stronę w formie wizytówki albo rozbudować ja o aktualności i poradnik, a nawet o własny sklep internetowy (jeśli jest potrzeba).
Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa? Oczywiście winna być nowoczesna w formie, design warto zmieniać razem ze zmieniającymi się trendami. Warunek oczywisty to mobilność. W tym przypadku chodzi o to, żeby strona była wygodna do przeglądania na urządzeniach mobilnych, przede wszystkim na smart fonach. Jeżeli tego nie zrobimy, to pozbawiamy się połowy odwiedzających, a może nawet więcej. Stronę internetową warto zintegrować z Facebookiem oraz usługami Google, w tym Google dla Firm. Poprawia to widoczność strony w internecie (zobacz ofertę - https://pageandshop.pl/web/page/oferta).
Wielu drobnych przedsiębiorców nadal nie ma strony internetowej. Większość z nich zdaje sobie sprawę z konieczności wykonania i utrzymywania własnej strony www, ale obawia się kosztów, które rzeczywiście mogą być niemałe. Żeby ograniczyć wydatki warto wykorzystać możliwości jakie daje samodzielne wykonanie strony na platformach takich, jak Pageandshop.pl. W ramach niewielkiej, miesięcznej opłaty abonamentowej otrzymujemy możliwość wykonania i utrzymania strony www oraz wsparcie biznesowe i szkolenia w formie audio i wideo.